سازمان دیدبان حقوق بشر اعلام کرد کشتار غیر نظامیان در شهر "مخا" یمن از سوی عربستان را می توان جنایت جنگی قلمداد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، سازمان دیدبان حقوق بشر اعلام کرد حمله ائتلاف سعودی به شهر مخا در جنوب غربی یمن را می توان جنایت جنگی توصیف کرد.

"اولی سولوانگ،" مسئول امور اضطراری سازمان دیدبان حقوق بشر تصریح کرد: با نبود هیچ هدف نظامی مشخص از این حمله، می توان آن را جنایت جنگی قلمداد کرد.

وی همچنین اعلام کرد مکان حادثه را یک روز پس از  حمله مشاهده کرده و هیچ پایگاه نظامی را در حوالی آن ندیده است. در حمله سعودی ها به شهر مخا، یک منطقه مسکونی که کارکنان یک نیروگاه تولید برق در آن ساکن بودند بمباران شد. منابع پزشکی یمن در ابتدا از شهادت 35 نفر در این حمله سخن گفتند؛ اما خبرگزاری رسمی یمن (سبا) دو روز پس از این حمله اعلام کرد تعداد شهدا به 70 نفر رسید.

سازمان دیدبان حقوق بشر همچنین اعلام کرد فهرستی از 65 غیر نظامی کشته شده در این حمله را از مدیر نیروگاه گرفته که در میان آنها ده کودک دیده می شود. سولوانگ همچنین اعلام کرد در صورت مخالفت ائتلاف سعودی با انجام تحقیقات ، سازمان ملل باید در این باره اقدامی انجام دهد.

از سوی دیگر، پایگاه خبری العهد اعلام کرد ارتش و کمیته های مردمی یمن پایگاه های "قائم"، "خوبه" و "وادی القصبات" را در شهر جیزان عربستان گلوله باران کردند. همچنین این پایگاه از حمله جنگنده های سعودی به منطقه "حصامه" در شهر ظاهر در استان صعده خبر داد.

شبکه اسکای نیوز عربی نیز از بمباران دوباره پایگاه هوایی "عند" در استان لحج در شمال عدن از بوسیله هواپیماهای ائتلاف سعودی خبر داد.  همچنین شاهدان عینی از شنیده شدن صدای چندین انفجار از این پایگاه که در 50 کیلومتری عدن قرار دارد سخن گفتند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار