جعفری در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران جوان؛

پسماند جامد یکی از منابع مهم تولید گازهای گلخانه‌ای

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه آمار جهانی پسماندهای جامد رو به افزایش است، گفت: پسماند جامد یکی از منابع مهم تولید گازهای گلخانه‌ای است.

جمعه** پسماند جامد یکی از منابع مهم تولید گازهای گلخانه‌ایحسین جعفری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه سالانه حدود 1.3 میلیارد تن پسماند جامد در شهرهای دنیا تولید می‌شود، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که این رقم در سال 2025 به 2.2 میلیارد تن در سال برسد.

وی افزود: نرخ تولید پسماند در کشورهای با درآمد پایین در طول 20 سال آینده بیشتر از دو برابر خواهد شد و با افزایش نرخ تولید پسماند، هزینه‌های مدیریت آن نیز افزایش خواهد یافت.

جعفری اضافه کرد: سالانه هزینه‌های مدیریت پسماند از 205 میلیارد دلار در سال 2012 به 375 میلیارد دلار در سال 2025 خواهد رسید و این هزینه‌ها در کشورهای با درآمد پایین 5 برابر و در کشورهای در حال توسعه 4 برابر خواهد بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه آمار جهانی پسماندهای جامد رو به افزایش است گفت: پسماند جامد یکی از منابع مهم تولید گازهای گلخانه‌ای است و پسماندهای جامد از یک طرف اشتغال‌زایی گسترده‌ای را در شهرها ایجاد کرده و از طرف دیگر هزینه‌های اقتصادی، اجتماعیو زیست محیطی بسیاری نیز به جوامع تحمیل کرده و تولید پسماند در این ابعاد مساله‌ای است که نتیجه جانبی فرهنگ مصرفی، ازدیاد جمعیت جهان، رشد شهرها و جمعیت شهری و فناوری تولید عمده است.

وی تصریح کرد: روند بی‌توقف رشد پسماند و مسائل مرتبط با آن توجه تمام جوامع، شهرها و کشورها را به خود معطوف کرد، اگر چه نحوه مدیریت آن و موفقیت آن در کشورها بسیار متفاوت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار