رییس دانشگاه هیفا هشدار داد ایران در مقایسه با رژیم صهیونیستی، در بخش آموزش عالی سرمایه گذاری بیشتری داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وای نت نیوز، آموس شاپیرا – رییس دانشگاه هیفا در اراضی اشغالی فلسطین –  به نخست وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داد ایران در مقایسه با این رژیم، در بخش آموزش عالی سرمایه گذاری بیشتری داشته است. 

هفته گذشته گزارشی منتشر شد که در آن از تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی برای کاهش بودجه بخش آموزش عالی خبر داده بود. با انتشار این خبر، رؤسای دانشگاه های اراضی اشغالی فلسطین نامه ای اضطراری برای نتانیاهو – نخست وزیر رژیم صهیونیستی – ارسال کردند. رؤسای دانشگاه ها در این نامه با انتقاد تند از کاهش بودجه بخش آموزش عالی، تردید خود را از ادامه همکاری در صورت کاهش بودجه ابراز داشتند.

در این نامه آمده است: اگر کاهش بودجه بخش آموزش عالی تصویب شود پیامدهای بسیار مخربی را به همراه خواهد داشت. چرا که در یک دهه اخیر کاهش بودجه بخش آموزش بی سابقه بوده است. 

آنها با تکرار ادعاهای خود مبنی بر خطر ایران هسته ای اظهار داشتند: "اگر کاهش بودجه آموزش عالی و پژوهش ادامه یابد و اگر داستان فرار مغزهای اسراییلی ادامه داشته باشد، ایران مسابقه را خواهد برد." 

رؤسای دانشگاه های رژیم صهیونیستی اظهار داشته اند ایران از لحاظ استراتژیک نباید در بخش تحقیقات از رژیم صهیونیستی پیش بیفتد. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار