عضو هیئت مدیره انجمن فولاد گفت: در پی کاهش تقاضا و عرضه دربازار رکود چشمگیری در بازار فولاد به چشم می‌خورد.

احمد دنیا نور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت صنعت فولاد در زمان تحریم گفت: صنعت فولاد یک فضای تحت فشار را در ایام تحریم پشت سر گذاشت.

وی افزود: اصلی‌ترین مشکل این صنعت رکود شدید اقتصادی در بازار و متوقف شدن بسیاری از کارهای عمرانی است کاهش میزان تقاضا در بازار را به همراه داشته است.

عضو هیئت مدیره انجمن فولاد ادامه داد: در پی کاهش تقاضا میزان عرضه نیز کاهش و حاصل آن کاهش ظرفیت‌های تولید در واحدهای تولیدی بوده است.

دنیا نور در توضیح برنامه صنعت فولاد در دوره پساتحریم گفت: در حال حاضر که موضوع تحریم‌ها به سمت حل و فصل پیش می‌رود این بخش هم خودش را برای دو موضوع آماده می‌کند: قدم اول برنامه‌ریزی و هماهنگی با دولت برای ایجاد رونق در بازار کسب وکار با فراهم کردن مشوق‌های لازم در تسهیل معاملات و رشد توسعه‌ای عملیات عمرانی و قدم دوم در راستای به روز رسانی تجهیزاتی است که متاسفانه در هشت سال گذشته از نرخ رشد مناسبی برخوردار نبوده است.

وی در پایان در خصوص وضعیت کنونی فولاد گفت: در حال حاضر رکود بسیار چشم‌گیری در بازار حاکم است ولی امیدواریم که بتوانیم به زودی از این شرایط خارج شویم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار