رئیس اتاق اصناف ایران با تأکید بر اینکه دست رد زدن و شرکت ندادن مردم در مسائل اقتصادی به مد روز تبدیل شده، گفت: افزایش مالیات در اقتصاد سر تا پا رکود عاقلانه نیست.

انتقاد جدی اصناف از افزایش مالیات/ شرکت ندادن مردم در اقتصاد به مد روز تبدیل شدبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران صبح امروز در سومین اجلاس دور ششم اتاق اصناف که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: امروز نباید توقع داشته باشیم که همه مشکلات یک شبه حل شود اما سیاست‌های دولت و مجلس باید در جهت رونق بخشیدن به کسب و کار باشد که متأسفانه این موضوع حس نمی‌شود و حرکت در این راستا بسیار کند است.

فاضلی افزود: با توجه به اینکه نصف عمر دولت طی شد هنوز تغییری در این مجموعه حس نمی‌شود و دست دولت از نظام اقتصادی کوتاه نشده و هنوز دولت در این بخش نقش اصلی را ایفا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه کار مردم باید به خودشان سپرده شود، گفت: متأسفانه لوایحی که از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود لوایح مردم محور نیست و نهاد مردمی در آن نقشی ندارند و به عنوان مثال در بخش مالیات امور سازمان امور مالیاتی به عنوان محور اصلی خوراک را تعیین و به مجلس ارائه می‌دهد.

وی افزود: قرار بود دولت الکترونیک تقویت شود که متأسفانه هنوز این کار انجام نشده و امروز تقاضای من به عمل رساندن شعارها است.

وی با اشاره به اقدامات موثر دولت در اقتصاد گفت: دولت تدبیر و امید توانست در این مدت نرخ تورم را کاهش دهد و ثبات را به بازار برگرداند در حالی که در گذشته دولت شیطنتی انجام می‌داد و به هر عنوان به بازار تنش وارد می‌کرد و تنش در بازار را به گردن بازاریان می‌انداخت.

وی ادامه داد: در طول دولت یازدهم رشد اقتصادی ما بسیار خوب بود اما در محیط کسب و کار رونقی ایجاد نشد که باید به آن توجه شود.

رئیس اتاق اصناف ایران بر این نکته تأکید کرد‌ که ما همواره دولت را حمایت می‌کنیم و در پشت دولت ایستاده‌ایم.

** تاختن به مجموعه اصناف ظلمی بزرگ است

فاضلی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه متولی بخش اصناف وزارت صنعت است،‌ گفت: اینگونه تاختن بر مجموعه اصناف جهت دریافت مالیات ظلمی بزرگ است.

وی ادامه داد: طبق آماررسمی در بخش واردات نزدیک به 18 میلیارد دلار قاچاق و در بخش صادرات این رقم نزدیک به 7 میلیارد دلار است.

وی همچنین گفت: به گفته مسئولان 12 میلیارد دلار مالیات خاکستری است که دست دولت به آنها نمی‌رسد.

وی ادامه داد: اینکه در رسانه ملی بیان می‌کنند که اصناف که بخش عظیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند مالیات نمی‌پردازند دروغ محض است چرا که در سال‌های گذشته نزدیک به 48 درصد رشد مالیاتی را در بخش اصناف شاهد بودیم.

فاضلی تصریح کرد: گله اصلی من از مجلس است چرا که آنچه که به عنوان قانون در مجلس وضع شده در جهت بنگاه‌های صنفی و صنعتی نبوده و نمونه بارز آن قانون نظام صنفی است.

وی گفت: تمام این قوانین در مجلس مصوب شده و باید در آن تجدیدنظر نماید.

به گفته رئیس اتاق اصناف ایران در اقتصاد سر تا پا رکود افزایش مالیات عاقلانه نیست و باید تسهیلات و تمهیداتی برای بازاریان در نظر گرفته شود.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که اصناف یک نهاد مردمی است که از بودجه عمومی کشور استفاده نمی‌کند در حالی که اکثر کارخانه‌های بزرگ که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند در سال‌های گذشته ورشکست شده‌اند و به عنوان مثال در سال 91 به یکی از کارخانجات که هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی کشور پول تزریق شد این کارخانه ورشکست شد.

فاضلی گفت: متأسفانه دست رد زدن به سینه مردم و شرکت ندادن مردم در مسائل اقتصادی به مد روز تبدیل شده است که باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار