نیروهای امنیتی ترکیه هنوز از شوک موج حملات تروریستی امروز (دوشنبه) خارج نشده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس 24، نیروهای امنیتی ترکیه هنوز بدلیل حملات خشونت‌آمیز صبح امروز (دوشنبه) که یکی پس از دیگری بوقوع پیوست، در بُهت و ناباوری به‌سر می‌برند.

صبح امروز بر اثر انفجار یک بمب در یک پاسگاه پلیس واقع در محله «سلطان‌بیلی» شهر استانبول ترکیه دست‌کم 3 نفر کشته و 10 نفر زخمی شدند. در این بمب‌گذاری بخشی از ساختمان پلیس، ساختمان‌های اطراف و همچنین 20 خودرو آسیب دید. پلیس استانبول در بیانیه‌ای زخمی شدن 10 نفر را بر اثر این انفجار تأیید کرد، اما آماری از تعداد کشته‌شدگان ارائه نداد. 7 نفر از مجروحان این حادثه تروریستی افراد غیرنظامی بودند. دونظامی، که مظنون به دست داشتن در این انفجار بودند نیز در درگیری با پلیس کشته شدند. 

دو زن نیز صبح امروز در تیراندازی و درگیری با پلیس ترکیه، نزدیک کنسولگری آمریکا در استانبول دستگیر شدند. گمان می‌رود این دو زن از اعضای یک گروه انقلابی چپ‌گرا باشند. یکی از تیراندازان که قصد فرار داشت، با گلوله پلیس زخمی شد.

در انفجار دیگری که صبح امروز نزدیک شهر «سیلوپی» واقع در جنوب شرقی ترکیه روی داد، 4 پلیس ترکی کشته شدند. یک پلیس دیگر هم در این انفجار به شدت زخمی شد. «سیلوپی» در نزدیکی مرزهای ترکیه با سوریه و عراق قرار دارد. 

بر اثر تیراندازی یک فرد مسلح به بالگردی متعلق به نظامیان ترکیه در مرز این کشور با عراق، یک نظامی ترکیه‌ای کشته و 7 نفر زخمی شدند. پس از این حمله، بالگردهای ترکیه موسوم به «کبرا» منطقه را بمباران کردند. 

تاکنون هیچ شخص یا گروهی مسئولیت این حملات تروریستی را برعهده نگرفته است. به تازگی حملات زیادی علیه نیروهای پلیس ترکیه انجام شده است. آنکارا «حزب کارگران کردستان» (پ‌ک‌ک) را مسئول این حملات می‌داند. دولت ترکیه و «پ‌ک‌ک» تا حدود دو هفته پیش در آتش‌بس به سر می‌بردند؛ اما از زمان آغاز حملات هوایی آنکارا علیه مواضع پ‌ک‌ک و مبارزان کُرد درعراق و سوریه، تنش‌ها میان دو طرف بالا گرفته است.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
اردوغان از مناقشات داخلی سوریه حمایت کرد و نتیجه اش را نیز دارد میبیند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
اردوغان از مناقشات داخلی سوریه حمایت کرد و نتیجه اش را نیز دارد میبیند .
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۱۷:۰۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
اردوغان از بس تو رویاهای کودکانه اش سیر کرد تا با کله افتاد تو آتش
آخرین اخبار