وزیر خارجه انگلیس ابراز امیدواری کرد توافق هسته ای با ایران، تاثیری مثبت بر مذاکرات خلع سلاح هسته ای متوقف شده با کره شمالی داشته باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، فیلیپ هموند، وزیر خارجه انگلیس که ساعاتی قبل در روز دوشنبه وارد سئول شد، پس از دیدار با یون بیونگ سه،  وزیر امور خارجه کره جنوبی به خبرنگاران گفت: وضعیت کره شمالی یکی از موضوعات مورد بحث بوده است. انگلیس علاقه زیادی به صلح و ثبات در آسیا و وضعیت کره شمالی دارد.
هموند افزود: اختلافات ارضی بین چین و برخی از کشورهای جنوب شرقی آسیا به دلیل تاثیر بر این ثبات ما را نگران می کند. بنابراین ما به بررسی برخی از این حوزه ها و بررسی نحوه همکاری برای حل این مسائل و بهبود صلح و امنیت منطقه پرداختیم.
وزیر خارجه انگلیس در مورد کره شمالی ابراز امیدواری کرد توافق هسته ای ماه گذشته بین ایران و گروه 1+5 - آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان - موجب تقویت مذاکرات بین المللی با هدف پایان دادن به برنامه تسلیحات هسته ای کره شمالی شود.
هموند خاطر نشان کرد: البته ما امیدواریم موفقیت این تعامل گروه 1+5 با ایران و توافقی که در وین حاصل شد بر تلاشها برای حل و فصل اوضاع کره شمالی تاثیر گذار باشد. من امیدوارم درسهای گرفته شده از مذاکرات موفقیت آمیز وین در زمان مقتضی برای یافتن راه حل مشکلات با کره شمالی ارزشمند واقع شود.
دیدار هموند از کره جنوبی دو روز به طول می انجامد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار