ارکستر فیلارمونیک چین و ارکستر سمفونیک تهران به رهبری لونگ یو و علی رهبری شب‌های گذشته قطعات به یاد ماندنی را اجرا کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دومین شب از اجرای مشترک ارکستر سمفونیک تهران و چین با حضور علی جنتی، علی مرادخانی و مهمانان ویژه ایرانی و چینی برگزار شد.

ابتدا افراد گروه یک به یک بر روی صندلی‌های خود قرار گرفته و علی رهبری با تشویق‌های حضار بر روی صحنه آمد و سپس به سرعت کار خود را آغاز کرد.

در ارکستر سمفونیک تهران کنسرت مایستر بردیا کیارس و سولیست ویالن امیر باورچی بودند. رهبری تصمیم به اجرای سولیسیت سمفونیک «شهرزاد» که یکی از سخت‌ترین قطعات جهان است ، گرفته بود و ابتدا با قطعه «دریا و کشتی سمباد» آغاز کرد و پس از آن به سرعت داستان «شاهزاده قلندر» را به زبان موسیقایی خود تعریف می‌کرد و حضار فراز و فرود آن را با لذت هر چه تمام‌تر دنبال می‌کردند. پس از آن در نهایت دقت و ظرافت قطعه «شاهزاده و شاهدخت جوان» را اجرا کرد.

رهبری طبق عادت همیشگی خود لب به سخن گشود و رو به حضاری که تقریبا نیمی از سالن افراد چینی و نیمی دیگر را ایرانیان تشکیل داده بودند ابتدا با سلام و احوالپرسی با آنان به زبان ایرانی و چینی شروع کرد و عنوان کرد: بعد از پنج ماه تمرین بالاخره قطعه «شهرزاد» را که از سخت‌ترین قطعات دنیا است را نواختیم. زمانی که با لونگ یو رهبر ارکستر فیلارمونیک چین تصمیم مبنی بر اجرای این قطعه را مطرح کردم، وی گفت: که شجاعت زیادی برای این انتخاب به خرج داده‌ام.

پس از آن امیر باورچی (سولیست ویالن) ایستاد و رو به تماشاچیان گفت: آنچه که امشب شاهد بودیم تلاش شش ماهه گروه و علی رهبری بود که طبق برنامه شش ماهه خود فعالیت را به سرانجام رساندیم. در این مدت بهترین سولیست‌های دنیا به خاطر اعتبار رهبری به ایران آمدند از حضار می‌خواهم به احترامش ایستاده و دقایقی را به تشویق رهبری بپردازند.

سپس رهبری ادامه داد: خیلی‌ها کارنامه چهل‌ساله مرا نمی‌دانند اولین روزی که من ارکستر برلین را رهبری کردم، تنها سی سال سن داشتم و حالا با همه اجراهای که در سراسر دنیا داشتم و امروز لذت می‌برم که در مملکت خودم جوانانی می‌بینم که این گونه مستعدند و من واقعا به آن‌ها امیدوارم.

وی افزود: قطعه «شهرزاد» را با وجود تمام سختی‌هایش بچه‌های گروه  نواختند. برای نمونه کوچکترین فرد گروه دختری 12 ساله بود و پسری 16 ساله.

وی در ادامه گفت: این‌ها باعت افتخار من است، خیلی‌ها نفهمیدند که سابقه من چه بوده اما یک نفر تمام مدت مرا برای به ایران آمدن ترغیب می‌کرد. در تمام تمرین‌های من حضور داشتند و این فرد آقای بوتاب بودند که این حرف وی شاید کنایه‌ای به تمام مسئولینی بود که در آنجا حضور داشتند.

سپس رهبری به سرعت با اعضای گروه قطعه آخر «شهرزاد» را که «جشن و سرور در جشنواره بغداد» نام داشت را اجرا کردند و رهبری با تشویق‌های چندباره حضار صحنه را ترک کرد و پس از دقایقی تنفس به میان حضار آمد و پس از خوش‌ و بش‌هایی با علی جنتی و علی مرادخانی به نظاره اجرای ارکستر فیلارمونیک نشست.

لونگ یو رهبر ارکستر به روی صحنه آمد و سمفونی شماره 9 در می مینور را آغاز کرد «اداجیو و الگرومولتو» قطعه‌ آغازین اجرای آن‌ها بود و پس از آن «لارگو» ، «مولتو ویواچل»، «آلگرو کنفواکو» را یک به یک در نهایت جدیت رهبری کرد و وی هم مانند رهبری رو جمعیت چند کلامی صحبت کرد و در اشارات خود می‌گفت که رهبری می‌تواند چینی صحبت کند اما من نمی‌توانم فارسی صحبت کنم.

و در پایان صحبت‌هایش علی رهبری با دسته گلی زیبا از پشت صحنه به روی سن رفت و وی را غافلگیر کرد و هر دوی آن‌ها بر جایگاه رهبری قرار گرفتند و پس از تشویق‌های فراوان حضار صحنه را ترک کردند و لونگ یو با گفتن شب بخیر تهران قطعه پایانی را اجرا کردند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.