فردین خلعتبری آهنگساز و رهبر ارکستر، از تعامل ارکستر سمفونیک تهران و علی رهبری با ارکسترها و نوازنده‌های بین‌المللی می‌گوید.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی؛ فردین خلعتبری آهنگساز و رهبر ارکستر در گفتگو با روابط عمومی و امور بین‌الملل این بنیاد درباره حضور ارکستر فیلارمونیک چین و سولیست‌های مهمان در ارکستر سمفونیک تهران گفت: هر اتفاقی که در زمینه موسیقی در حوزه بین‌الملل انجام می‌شود مسلما خوب است و تعامل فرهنگی و حضور نوازنده‌های غیرایرانی فی‌النفسه اتفاق خوبی است.

وی ادامه داد: چیزی که در این حرکت بسیار مهم است این است که حضور نوازنده‌ها و ارکسترهای خارجی باید تداوم داشته و محدود به زمان خاصی نباشد و جز برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

خلعتبری افزود: به طور کلی اگر اینگونه برنامه‌ها در ایران باب شود آن وقت گروه‌های کوچک‌تری هستند که در قالب‌های غیرسمفونیک می‌توانند در ایران حضور یابند و کنسرت بگذارند، که اگر این اتفاق بیفتد بهترین شکل تعامل در حوزه فرهنگ و هنر اتفاق افتاده است.

این آهنگساز درباره نقش به‌سزای "علی رهبری" در حضور ارکستر و سولیست‌های خارجی در ایران گفت: در حال حاضر یکسری سولیست نوازنده و ارکستر به ایران می‌آیند، این امر به خاطر روابط و اعتبار علی رهبری است. قطعا باید بیشترین استفاده‌ها از این روابط و اعتبار شود.

وی تصریح کرد: آقای رهبری باید کمک کنند که این اتفاق یک جریان روتین و دائمی شود و اگر در کنار این فعالیت‌ها بتوان مسترکلاس‌هایی را برگزار کرد و علاوه بر آن نوازنده‌ها را به دوره‌های آموزشی نوازندگی، به خارج از کشور فرستاده و از آن‌ها در ارکسترهای بزرگ دنیا استفاده کرد، قطعا نتیجه‌اش در آینده‌ای نزدیک در موسیقی این مملکت دیده و حس می‌شود.

خلعتبری در انتها خاطرنشان کرد: کنسرت سولیست‌هایی که به صورت دوئت با یک پیانو برگزار می‌شود خود به تنهایی یک کلاس نوازندگی برای نوازنده‌های ایرانی است و اگر بتوانیم راهنمایی‌های لازم را در این مسترکلاس‌ها و سر جلسات تمرین از سولیست‌های خارجی بگیریم در جهت افزایش علم نوازنده‌ها موثر خواهد بود.





انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.