مدیرعامل شرکت منابع آب ایران:

تأمین 63 درصد آب شرب از آب‌های زیرزمینی

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی منابع آب ایران گفت: 55 درصد از کل منابع آب کشور مربوط به منابع آب‌های زیرزمینی است که از این میزان 63 درصد صرفت تأمین آب شرب می‌شود.

تأمین 63 درصد آب شرب از آب‌های زیرزمینیبه گزارش خبرنگار اقتصادی باگاه خبرنگاران جوان، محمد حاج‌رسولی‌ها مدیرعامل شرکت مادر تخصصی منابع آب ایران در گردهمایی مشترک مدیران ستادی و استانی وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر 55 درصد از کل منابع آب کشور به منابع آب‌های زیرزمینی اختصاص دارد که از این میان 63 درصد از آب شرب هموطنان از این طریق تأمین می‌شود.

وی اظهار داشت: بی‌توجهی به منابع آب زیرزمینی باعث شده 300 هزار کیلومتر شبکه آب‌رسانی تعبیه شود و در کنار آن نشست زمین و امنیت سیاسی و غذایی به مخاطره بیفتد.

حاج‌رسولی‌ها در ادامه اظهار داشت: بی‌توجهی به مسائل مدیریتی، عدم توجه به منابع و مصارف، عدم توجه به اقتصاد آب، عدم توجه به آمایش سرزمینی از جمله مشکلات این حوزه است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی منابع آب ایران گفت: بنا بر تأکید رهبری برای حفظ منابع آب زیرزمینی شورای عالی آب تصمیمات مهمی اتخاذ کرد که بوسیله آن مدیریت به هم پیوسته‌ای در این زمینه حکم‌فرما شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تشکیل دبیرخانه مربوط در شرکت آب و فاضلاب کشوری جهت پیگیری امور و پیشنهاد دشت‌های پایلوت از جمله طرح‌های عملیاتی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار