دهمين جشنواره ملي آش ايراني نهم لغايت 13 شهريور به ميزباني استان زنجان برگزار مي شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ برگزاری جشنواره آش ایرانی از یک دهه پیش در زنجان مطرح شد تا به این بهانه اقوام ایرانی چند روزی را در یکی از تفرجگاههای این شهر تاریخی جمع شوند و هنر دست خود را در طبخ انواع آش اصیل ایرانی به نمایش بگذارند.

نخستين دوره این جشنواره در سال 84 به همت اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان زنجان برگزار شد و طي سال هاي متمادي اين برنامه ادامه دارد.

مدیر کل میراث فرهنکی، صنایع دستی و گردشگری استان هدف از برگزاري جشنواره ملي آش ايراني را معرفي ميراث معنوي كشور، افزايش ارتباطات بين فرهنگي، فراهم كردن بستر براي جذب گردشگر داخلي و خارجي، معرفي غذاي سالم ايراني و ثبت يك رويداد فرهنگي بين المللي بنام استان زنجان اعلام کرد.

وی افزود: اين جشنواره در سطح ملی و برمحور هدفگذاري صورت گرفته برگزار مي شود و طي سال هاي آتي بر وسعت و كيفيت آن افزوده خواهد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: "جشنواره ملي آَش" ايراني امسال نيز همچون سال هاي گذشته با حضور هم وطنان علاقه مند به آَشپزي، هنرمندان بخش صنايع دستي و موسيقي برگزار مي شود و با توجه به ارتقا سطح جشنواره محل هاي برگزاري از يك محل واقع در ايل داغي به سطح شهر و رختشويخانه و... افزايش يافته است.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: برگزاری ، جشنواره ، آش ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.