کارشناس سازمان محیط زیست گفت: بیش از 2 میلیون و 800 هزار دستگاه اتومبیل در شهر تهران تردد می‌کنند که سهم 30 درصدی در آلودگی هوای این شهر دارند.

اسماعیل کهرم در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص میزان آلودگی‌های وسایل نقلیه اظهار کرد: در ‌شهر تهران بیش از 2 میلیون و 800 هزار اتومبیل و به همین تعداد موتور سیکلت تردد می‌کنند که نقش 30 درصدی در آلودگی هوای شهر تهران دارند.

وی اضافه کرد: از مهمترین راه‌های کنترل آلودگی هوا و ریزگرد‌ها، جنگل و فضای سبز است که خجیر و سرخه حصار این نقش را ایفا می‌کنند و در حقیقت پادزهر آلودگی‌ها است.

کهرم در خصوص اهمیت سرخه حصار و خجیر بیان کردک بر اساس اطلاعات سازمان کنترل کیفیت هوا، اگر خجیر و سرخه حصار نباشد، چند صد تن مواد آلاینده از جمله دی اکسید کربن، متان و... وارد هوای تهران می‌شوند.

کارشناس و مشاور سازمان حفاظت محیط زیست در پایان بیان کرد: جنگل‌ها و فضاهای سبز از حیاتی ترین عوامل در رفع ریزگرد‌ها و آلودگی‌های هوا است که متاسفانه به این امر مهم توجه نمی‌شود، اما یک وظیفه انسانی همگانی است که در حفظ و توسعه محیط زیست به خصوص جنگل‌ها تلاش کنیم.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهندس محمد شرافت
۰۶:۴۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
2800000 میلیون اتومبیل هر روانه 5لیتر بنزین مصرف کنند حداقل هرکدام مقدار ... اکسژن مصرف ؟؟؟؟
آخرین اخبار