معاون نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل گفت: جنبش عدم تعهد اعتقاد دارد که صلح و امنیت و همچنین توسعه اقتصادی و اجتماعی از طریق همکاری میان مناطق جهان دست یافتنی است.

دهقانی: برقراری صلح و امنیت از طریق همکاری جمعی دست یافتنی استبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان غلامحسین دهقانی سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک روز سه شنبه در نشست شورای امنیت به نمایندگی از جنبش عدم تعهد در خصوص " سازمان های منطقه ای و چالش های پیش روی امنیت جهانی" سخنرانی کرد.
 
 سفیر کشورمان در این سخنرانی بر نقش مهم نهاد‌ها و ترتیبات منطقه ای و فرا منطقه ای در ارتقاء صلح و امنیت منطقه ای و همچنین توسعه اقتصادی و اجتماعی از طریق همکاری میان کشورهای منطقه تاکید کرد وی ضمن بیان اهمیت افزایش مشورتها، همکاری ها و هماهنگی بین سازمان ملل متحد و سازمانها و ترتیبات  منطقه ای، آنرا برای حفظ و ارتقاء صلح و امنیت بین المللی ، ثبات سیاسی، رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی و فرهنگی جوامع امری ضروری دانست . دهقانی در همین ارتباط افزود : جمهوری اسلامی ایران از  عزم سازمان ملل متحد در ارتقاء روابط و همکاری خود با سازمان های منطقه ای و فرا منطقه ای بویژه اتحادیه افریقا در قالب فصل 8 منشور ملل متحد استقبال می کند.
 
دهقاني ضمن تبیین مواضع عدم تعهد در خصوص همکاری های سازمان ملل متحد با سازمانها و ترتیبات منطقه ای در آسیا، آفریقا و امریکای لاتین اظهار داشت جنبش عدم تعهد خواستار تلاشهای ملی، منطقه ای و بین المللی با هدف پیشبرد اهداف خلع سلاح هسته ای است و از اقدامات و ابتکاراتی که توسط برخی مناطق بویژه کشورهای عضو سلاک در امریکای لاتین در اینخصوص صورت گرفته تقدیر می نماید.

وی در خاتمه افزود جنبش عدم تعهد اعتقاد راسخ دارد که صلح و امنیت و همچنین توسعه اقتصادی و اجتماعی از طریق همکاری میان مناطق جهان دست یافتنی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار