مارک والاس مدعی شد توافق هسته‌ای ایران تنش را افزایش می‌دهد و تاثیری منفی بر خاورمیانه خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، رئیس مهم‌ترین گروه فشار در آمریکا ضد توافق هسته ای، مدعی شد توافق هسته ای اخیر، تنش را در منطقه افزایش خواهد داد.     
   
مارک والاس، رئیس گروه موسوم به «متحدان ضد ایران هسته ای» که اصلی ترین گروه فشار در آمریکا ضد توافق هسته ای است، به  روزنامه الشرق الاوسط، گفت: توافق هسته ای تنش در منطقه را بیشتر خواهد کرد و تاثیری بسیار منفی بر صلح و امنیت منطقه خواهد گذاشت. 

وی درباره پشت پرده تبلیغات، نبرد موجود میان دمکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره و اهداف تبلیغات ضد توافق هسته‌ای با ایران گفت: بیشترین تلاش ما، آمادگی برای شکستن وتوی اوباما در کنگره است. اگر کنگره ضد توافق رای دهد، اوباما می‌تواند از وتو استفاده کند و معتقدیم ما می‌توانیم این وتو را نقض کنیم، هر چند که ممکن است سخت باشد، البته باید به این مسئله توجه داشته باشیم که این مسئله به آرای دو سوم اعضای سنا و نمایندگان نیاز دارد. 

وی از طرف‌های شرکت‌کننده در مذاکرات وین خواست بار دیگر به میز مذاکره برگردند تا توافقی بهتر حاصل شود، «توافقی که می‌تواند تا ابد مانع از دستیابی تهران به سلاح هسته ای شود.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار