رییس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا درپی انتشار سندی که گفته می شود مربوط به توافق آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران درباره سایت پارچین است، از دولت این کشور انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه مجلس نمایندگان آمریکا، «اد رویس» رییس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا، پس از آنکه آسوشیتدپرس متن ادعایی پیش نویس توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره بازرسی ها از سایت پارچین را منتشر کرد در اظهاراتی از دولت آمریکا انتقاد کرد. گفتنی است کنگره هفته ها است که به دنبال دسترسی به این سند توافق ایران و آژانس بود.

رویس گفت بسیار جای تاسف است که به جای آنکه دولت متن توافق ایران و آژانس را در اختیار کنگره بگذارد باید به رسانه های خبری برای دستیابی به این اسناد تکیه کنیم. کنگره هفته ها بود خواستار این سند محرمانه شده بود.

رویس مدعی شد: در این توافق به نظر می رسد که ایران تصمیم گیرنده اصلی است می تواند هر زمان و هر مکان که بخواهد بازرسی های فنی سایت نظامی پارچین وتو کند. آیا دولت آمریکا به این توافق اطمینان دارد؟ این توافق جانبی امروز می تواند به تعریف و تضعیف کل شروط راستی آزمایی توافق کمک کند. هر کسی که این توافق را امضا کرده به اینکه که این توافق جانبی پنهان سازی شود کمک کرده است و اکنون مشاهده می کنیم که چرا این پنهانکاری صورت گرفته است. 

نکته مورد توجه اینکه اوایل این ماه، رویس در نامه ای به جان کری وزیر خارجه آمریکا درباره توافق جداگانه ای ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت های گذشته هسته ای ایران و دسترسی به سایت پارچین صورت داده اند پرداخته بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار