بیست و ششمین نشست پلک تهران به موضوع «موسیقی معاصر ایران فولک-‌مدرن با نگاهی به آثار حسین اصلانی» اختصاص دارد.

 به گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، بیست و ششمین نشست پلک تهران به موضوع «موسیقی معاصر ایران فولک-‌مدرن با نگاهی به آثار حسین اصلانی» با سخنرانی دکتر محمد سریر، نادر مشایخی، مهران پورمندان، بیژن ظلی، علی احمدی‌فر و سروش ریاضی چهارشنبه 4 شهریور در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

حسین اصلانی بطور خودآموز نواختن آکاردئون را تجربه کرد و در سال‌های نوجوانی خود طی تحصیل در مقطع متوسطه به تمرین‌های شبانه نوازندگی پیانو در هنرستان موسیقی پرداخت. این تلاش‌ها سرانجام سبب شد در سال 1336 به هنرستان موسیقی در رشته موسیقی کلاسیک راه یابد و از محضراستادانی چون خانم تاتیانا خاراتیان در نوازندگی پیانو، فریدون فرزانه برای تئوری و سلفژ و هوشنگ استوار در دروس هامونی، ارکستراسیون و آهنگ سازی بهره ببرد.

حسین اصلانی در سال 1340 به عنوان آهنگساز، تنظیم کننده و پیانیست در رادیو و تلویزیون ملی ایران مشغول به کار شد و برای بسیاری از خوانندگان و آهنگسازان صاحب نام از جمله زنده یاد محمد نوری، محمد سریر، فریدون شهبازیان قطعاتی را تنظیم نمود و در کنار آهنگسازی بطور پیوسته به تدریس و آموزش موسیقی مشغول شد. اصلانی در یکم فروردین 1351 با مهاجرت به آمریکا تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد رشته آهنگسازی موسیقی معاصر و ارکستراسیون نزد اساتیدی همچون پرفسور دیری جان مایزل و پرفسور جول توم در دانشگاه پرچس سونی درس آموختند.

اصلانی با تلاش در امر آموزش موسیقی در رشته پیانو و آهنگسازی توانست، تاثیر مطلوبی بر شهر محل اقامت یعنی نیویورک خود بگذارد و شاگردان بسیاری را پرورش دهد که بسیاری از آنها به چهره‌های موفق موسیقی در آمریکا بدل شده‌اند.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند چهارشنبه 4 شهریور ساعت 18:30 به تالار استاد ناصری خانه هنرمندان ایران مراجعه فرمایند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار