ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی از طرح‌های کلان راهبردی حمایت می‌کند.

امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: ساخت و تولید داروهای موزه پیوند سلول‌های بنیادی روند بسیار پیچیده‌ای ندارد و تنها مشکل هزینه‌ی بالای آن می‌باشد از همین رو ستاد  توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی از طرح‌های کلان راهبردی حمایت می‌کند. 

وی در ادامه تاکید کرد: زمینه دارو و داروسازی حوزه‌ای است که شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری می‌توانند در آن عرصه فعالیت کنند داروهایی که نمونه ایرانی آن موجود نیست و مردم مجبور می‌شوند قیمت‌های بسیار بالای نمونه خارجی را تهیه کنند. 

حمیدیه بیان کرد: در بسیاری از موارد دیده شده که بعد از تحقیقات 10 ساله یک دارو در زمینه‌ای خاص تولید می‌شود اما محققان به دلیل آنکه از علم تجاری سازی سه رشته‌ای ندارند، توان آن را که به بازار داخلی وارد کنند ندارند.

وی با اشاره به تولید نمونه داروهای ایرانی خاطر نشان کرد: تولید نمونه‌های ایرانی دارو چندان مشکل نیست و در حوزه پیوند سلول های خون ساز و داروهای پیوند می‌توان اقدامات متعددی انجام داد. 

وی تصریح کرد: باید مسیر را اصلاح کنیم و از شرکت‌هایی نظیر رویان که قدرتمند هستند حمایت بیشتری داشته باشیم و برنامه‌های این ستاد را روی موضوع حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان متمرکز کنیم. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار