معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: خرید خدمات درمانی از وظایف اصلی این سازمان است و از طریق 45 هزار مرکز طرف قرارداد و 864 بیمارستان، خدمات درمانی را در حوزه درمان غیر مستقیم به بیمه‌شدگان ارائه می دهد.

وظیفه اصلی تامین اجتماعی خرید خدمات درمانی استبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان محمدعلی همتی معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به عدم توجه دولت‌ها در حوزه درمان اظهار کرد: در برخی سالها الگوهای موفقی در حوزه درمان و سلامت داشته‌ایم که بدلیل عدم توجه کافی دولت‌ها با مشکلات زیادی مواجه شدیم اما خوشبختانه در دولت تدبیر و امید ارتقاء  خدمات درمانی به‌طور جدی دنبال شد و در حال حاضر منابع بسیار خوبی برای این حوزه به وجود آمده است.

وی با اشاره به 2 کار اساسی انجام شده در طرح تحول نظام سلامت تصریح کرد: تهیه تجهیزات کامل در بیمارستان‌ها و عدم دریافت مبلغ 10 درصدی از سوی مراکز درمانی 2کار اساسی در طرح تحول نظام سلامت بود.

همتی ادامه داد: در حوزه درمان مستقیم  73 بیمارستان و 9900 تخت فعال داریم و با توجه به اینکه بیش از 40 میلیون نفر تحت پوشش خدمات درمانی هستند، این میزان از فعالیت نشان از تولید 9 تا 10 درصدی درمان کشور را دارد.

معاون درمان  سازمان تامین اجتماعی در پایان گفت: سازمان تامین اجتماعی به‌عنوان دومین تولید کننده و اولین خریدار درمان کشور است و سالانه حدود 400 میلیون مراجعه کننده به مراکز ملکی و طرف قرارداد دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار