معاون اداری و مالی حوزه‌های علمیه کشور گفت: درآمد موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه به حوزه‌ها و مدارس مورد نیت واقف اهدا می شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حجت‌الاسلام محمد آبادی‌پیشه با بیان اینکه در سطح کلان کشور مبلغ قابل توجهی از محل درآمد موقوفات به حوزه‌های علمیه اختصاص دارد افزود: با همدلی و در راستای اجرای نیت واقف درآمد موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه به حوزه‌ها و مدارس مورد نیت واقف اهدا شود.

وی با اشاره به اینکه طبق نیت واقف جابجایی درآمد موقوفات برای حوزه‌های غیر نیت واقف امکان‌پذیر نیست، از مدیران اوقاف خواست از محل نیت واقف موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه به‌صورت مستقیم هیچگونه مبلغی را به طلبه و یا روحانی اهدا نکنند.

معاون اداری و مالی حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر اینکه درآمد موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه باید به‌صورت مستقیم وارد حساب بانکی حوزه علمیه شهرستان‌ها شود، تصریح کرد: موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه نیازمند احیا و احصا هستند.

حجت‌الاسلام محمد آبادی‌پیشه با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه و سازمان اوقاف در جهت احیای موقوفات بهره‌گیری کرد، از روحانیون و طلبه‌ها خواست در احیای موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه تلاش کنند.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: ساری ، اهدای ، درآمد ، موقوفات ، مورد ، نیت ، واقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.