وزیر نیرو خبر داد

حوزه آب نقطه مشترک ایران و عمان

وزیر نیرو گفت: با توجه به سوابق موفق همکاری با کشور عمان در آینده نیز می‌توانیم روابط اقتصادی در زمینه آب با این کشور داشته باشیم.

حوزه آب نقطه مشترک ایران و عمانبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر نیرو در حاشیه دیدار با وزیر شهرداری‌های منطقه‌ای و منابع آب سلطنت عمان گفت: مذاکرات امروز به تناسب مسئولیت ایشان در خصوص آب و مسائل مربوطه انجام شد.

وی با اشاره به سابقه موفق فعالیت شرکت‌های ایرانی در عمان اظهار داشت: کمیته فنی مشترکی زمینه همکاری را با جزئیات و دقت بیشتری مورد مطالعه قرار خواهد داد.

چیت‌چیان در ادامه افزود: شرکت‌های ایرانی در زمینه احداث سدهای مورد نیاز در عمان، مدیریت منابع آب مطالعه در حوزه آب به تبادل تجربیات با شرکت‌های عمانی خواهند پرداخت.

وی در خصوص انعقاد قرارداد با شرکت‌های عمانی گفت: شرکت‌های ایرانی پس از حضور در کشور دوست و همسایه عمان و بررسی پروژه‌های آنها در نهایت تصمیم به انعقاد قرارداد خواهند بست بر همین اساس از هم اکنون میزان دقیق آن مشخص نیست.

وزیر نیرو ادامه داد: به دلیل موقعیت جغرافیایی کشور عمان همانند بسیاری از کشورهای منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان می‌توانیم از تجربیات این کشور در زمینه استفاده گسترده از آب شیرین‌کن‌ها بهره‌مند شویم.

در پایان احمد بن محمد الشهی وزیر شهرداری‌های منطقه ای و منابع آب سلطنت عمان اظهار داشت: با مذاکراتی که با وزیر نیروی ایران داشته‌ایم امیدواریم بتوانیم در زمینه منابع آب و مطالعات این حوزه احداث سدها و انتقال آب شاهد همکاری‌های موفق بین دو وزارتخانه باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار