مديرعامل شركت پالايش نفت اصفهان گفت: بر اساس استاندارهاي يورو ۴ ، گوگرد موجود در گازوئيل ۵۰ ppm است كه اين ميزان در گازوئيل يورور ۵ به كمتر از ۱۰ppm مي‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، لطفعلی چاووشی با بیان اینکه پالایشگاه اصفهان روزانه به طور متوسط ۳۷۵ هزار بشكه نفت خام دريافت می‌کند، اظهار داشت: پس از فرآورش محصولاتي همچون بنزين، گازوئيل، نفت سفيد، گاز مايع و نفت كوره توليد می‌کند كه با انجام طرح مذكور تمام نفت كوره توليدي، تبديل به بنزين و گازوئيل يورو ۵ مي‌شود. 

مديرعامل شركت پالايش نفت اصفهان با اشاره به تولید روزانه حدود ۵۷ ميليون ليتر فرآورده نفتي در اين شركت، افزود: از اين ميزان ۵/۲ ميليون ليتر به بنزين يورو ۴ و ۲ ميليون ليتر به گازوئيل يورو ۴ مربوط مي‌شود. 

وی بیان داشت: به منظور سياست‌هاي وزرات نفت مبني بر الزام توليد محصولات بر اساس استاندارهاي روز دنيا، طرح جامع پالايشگاه اصفهان در قالب طرح هاي بنزين‌سازي و بهبود و بهينه‌سازي فرآيند تعريف شده است. 

چاووشی تصریح کرد: با وجود تمام مشكلات پيش‌رو و تحريم‌هاي دشمن خوشبختانه توانستيم پروژه بنزين‌سازي را به سرانجامي نيك برسانيم.

وی اضافه کرد: به طوري كه در حال حاضر به ميزان نياز شهر اصفهان بنزين يورو ۴ توليد شده و برای انتقال به جايگاه‌هاي سوخت‌رساني تحويل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي مي‌شود.

مديرعامل شركت پالايش نفت اصفهان اظهار اميدواري کرد كه با حمايت استانداري و سازمان محيط زيست، بتوانيم اين طرح مهم زيست محيطي را اجرا و به اتمام برسانيم.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: گوگرد ، گازوئیل ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.