بر اساس تحقیقات دایره پناهندگی آلمان بیشتر آوارگانی که به اروپا رسیده اند دارای مدارک بالای تحصیلی هستند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  شبکه تلویزیونی العربیه الحدث در گزارشی با استناد به آمارها و گزارشات جدید کشورهای اروپایی و به طور مشخص آلمان اعلام کرد: شمار زیادی از آوارگان سوری که به اروپا رسیده و در خواست پناهندگی داده اند جوانانی با مدارک عالی تحصیلی هستند.

به عنوان مثال در این گزارش آمده است: محمد بیست و پنج ساله اهل سوریه و مدرس زبان انگلیسی یکی از کسانی است که پس از طی طریق سفری دریایی دشوار به یکی از جزایر یونان رسیده است.
 
وی افزود: محمد قبل از شروع جنگ در سوریه زندگی نسبتا قابل قبولی در کشور خود داشته است اما او اکنون مجبور است که زندگی جدیدی را شروع کند و می داند که در این راه با دو مشکل همراه است یکی آشنا نبودن به زبان یونانی و دیگری نپذیرفتن مدرک دانشگاهی وی در این کشور است.

بر این اساس، صرف نظر از اوضاع دشوار و فقر شدیدی که آوارگان در این کشور از آن رنج می برند دهها هزار نفر از کسانی که کشورهای خود را ترک کرده اند قبل از قدم گذشتن به این تبعید گاه ها در دانشگاه ها درس می خوانده و یا شغل های قابل قبولی داشته اند.
دفتر اتحادیه مهاجران و پناهندگان در این خصوص اعلام کرد: 78 در صد آوارگان سوری که طی ماه های ژانویه سال 2013 تا ماه سبتامبر 2014 به آلمان رسیده اند از طبقه متوسط و دارای مدارک علمی بالا هستند.
 
الحدث در ادامه گفت: بلال یکی دیگر از آوارگانی است که از سوریه، کشور خود فرار کرده است. وی یک پزشک از شهر حلب است که از بمباران های دشمن گریخته است.
 
الحدث افزود: بر اساس تحقیقات تازه ای که دایره پناهندگی در آلمان از در خواست کنندگان کار انجام داده به افرادی با انگیزه و آماده به کار اشاره کرده و گفته است که این آوارگان در کشورهای خود جزء نیروهای فعال در جامعه بوده و در آلمان نمی پذیرند که با کمک های مردمی زندگی کنند.
 
انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
تحصيلات عالي چه ارتباطي با دفاع از وطن دارد؟
آخرین اخبار