مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از وجود بیش از 120 مسجد و مصلی در حال مرمت و ساخت در استان کردستان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،سلمان روحی گفت: در چهار ماهه اول امسال بیش از 2 میلیارد و دویست و چهل میلیون تومان اعتبار به مساجد و مصلی های در حال ساخت و مرمت استان اختصاص یافته است.

وی افزود: در شهرستان سنندج 30 مسجد، مریوان 35 مسجد، بیجار 2 مسجد، قروه 40 مسجد و سقز 25 مسجد در حال ساخت، تعمیر و بهسازی وجود دارد که با اعتبارات دولتی، موقوفات و کمک خیرین در حال تعمیر، بازسازی و یا ساخت می باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اهمیت فعالیت هیات امناء و خیرین در ساخت و مرمت مساجد، بیان کرد: بیشتر مساجد این استان از طریق کمک های مردمی و خیرین مسجد ساز، احداث و مرمت می شوند.

وی ادامه داد: بخشی از اعتبارات مساجد نیز از محل اعتبارات دولتی تامین می شود و ادارات اوقاف برابر لیست ارسالی استانداری نسبت به توزیع اعتبارات، اقدامات لازم را انجام می دهند.

روحی افزود: استان کردستان از نظر جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است و کردستان نیز در زمینه ساخت مسجد و شکل گیری کانون‌های فرهنگی_هنری جزو استان های برتر کشور است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با بیان اینکه هم اکنون دو هزار و چهار مسجد در کردستان وجود دارد که 290 مسجد آن در شهرستان سنندج است، گفت: قدیمی‌ترین مسجد شهر سنندج، مسجد دارالاحسان با قدمت 175 سال و بعد از آن مسجد والی با قدمت 170 سال است.

انتهای پیام/س
برچسب ها: مرمت ، ساخت ، مسجد ، اعتبار ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.