معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه پیش دبستانی دوره رسمی اما غیر اجباری است، گفت: افزایش پوشش‌دهی را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم.

محمد دیمه ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص پوشش مدارس پیش دبستانی گفت: دوره پیش دبستانی‌، دوره‌ای رسمی اما غیراجباری در سیستم آموزشی است و فعلا به استناد اساسنامه دوره پیش دبستانی مصوبه شورایعای آموزش و پرورش این موضوع وجود دارد.

وی در ادامه  ضمن اینکه این دوره را مهم دانست، خاطر نشان کرد: در اجلاس جهانی آموزش یکی از مفادهای بیانیه الزام برگزاری دوره پیش دبستانی حداقل یک ساله طی سال‌های 2015 تا 2030 در تمام کشورهای جهان است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در قالب تعهدی بین المللی درصدد اجرای این برنامه هستیم‌، تصریح کرد: صرف نظر از این دوره‌، باور ما در کشور این است که دوره پیش دبستانی به ویژه در مناطق محروم و دوزبانه بسیار ضروری است چرا که دانش آموزان با زبان فارسی معیار آشنا می‌شوند و آمادگی کافی برای حضور در مدارس را کسب می‌کنند.

محمد دیمه ور خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه تلاش بر این داریم که با همکاری نهادهای مربوطه حداقل دوره یک ساله پیش دبستانی را پیشنهاد دهیم تا برای مناطق دو زبانه به صورت الزام درآید و امیدواریم این موضوع به تصویب برسد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به اینکه پوشش مدارس پیش دبستانی با موفقیت همراه بوده‌اند، گفت: بیش از 14 درصد افزایش حضور دانش آموزان را داشته‌ایم که این شرایط ناشی از تلاش‌های فرهنگیان است.

وی هم چنین یادآور شد در سال تحصیلی  گذشته 108 هزار دانش آموز در قالب نوآموز دوره‌های یک ماهه را برای حضور بهتر در مدارس آموزش دیده‌اند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار