عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کمیته حقیقت‌یابی از جهان اسلام باید با بررسی حوادث خونین مکه عدم شایستگی مدیریت حج توسط خاندان آل سعود روشن کند.

کمیته حقیقت‌یابی از جهان اسلام عدم لیاقت خاندان آل سعود را در مناسک حج روشن کند
"منصور حقیقت‌پور" عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فاجعه امروز در سرزمین منا و کشته شدن بیش از 300 نفر حجاج در رمی جمرات اظهار کرد: کمیته حقیقت‌یابی از جهان اسلام باید با بررسی حوادث خونین اخیر مکه عدم لیاقت و شایستگی مدیریت حج را توسط خاندان آل سعود روشن کند.

نماینده اردبیل، سرعین و نمین تصریح کرد: بعد از حادثه سقوط جرثقیل در مکه و کشته شدن زائران مسلمان، عدم لیاقت عربستان سعودی در اداره مناسک عظیم حج مشخص شد.

وی ادامه داد: جهان اسلام اکنون باید با ساز و کاری جدی به دنبال آن باشد که مکه و مدینه را به عنوان منطقه آزاد اسلامی اعلام کند تا با مدیریتی صالح و شایسته در دوران حج، مسلمانان از امنیت بالا برخوردار شوند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: جنایات تاسف‌بار عربستان در یمن و استمرار این جنایت در ماه حرام خود بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی این دولت را ماه‌هاست که به اثبات رسانده و اتفاقات حج امسال نیز مزید بر علت شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار