نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: حادثه منا باید وسیله ی بیداری وجدان جهان اسلامی و سران کشورهای اسلامی برای اتخاذ تدابیر لازم به منظور مدیریت حج شود

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به کشته و زخمی شدن هزاران نفر از زئران خانه خدا در مناسک حج در سرزمین منا و تسلیت به خانواده قربانیان گفت: این فاجعه دلخراش در خانه امن الهی و در سرزمین منا حاکی از اوج بی‌کفایتی حکام آل‌سعود است.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه هر سال شاهد حوادث ی از این قبیل و کشته و زخمی شدن انسانها هستیم افزود: اینگونه حوادث نشانگر آنست که جان انسانها برای آل سعود ارزش و اهمیتی ندارد و بی کفایتی آنها را در خادمی حرمین شریفین به اثبات می رساند.

وی با بیان اینکه وجدان سران کشورهای اسلامی باید بیدار شود ادامه داد:سازمان کنفرانس اسلامی باید به جد وارد میدان بشوند و بهتر از آن این است که کشورهای اسلامی و مسلمانان خودشان به دنبال چاره‌اندیشی باشند و مدیریت حج را خود برعهده گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان این حادثه دلخراش را زمینه بیداری و همدلی مسلمانان عنوان کرد.

وی همچنین به سالروز تهاجم آمریکا به افغانستان به بهانه مبارزه با تروریست اشاره کرد و گفت :این در حالیست که آمریکا خود در این کشور باعث قتل و عام بسیاری از مردم  بی گناه افغانستان شد. 


انتهای پیام/ ا

برچسب ها: وجدان ، سران ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.