امام جمعه موقت کرمان گفت: حادثه منا باید توسط سران کشورهای اسلامی محکوم و پیگیری شود و نباید دربرابر جنایات آل سعود سکوت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،حجت الاسلام قاسمی زاده در جمع مردم نمازگزار کرمان افزود:این همه حادثه امسال آن هم در حرم امن الهی معنا و مفهوم دیگری دارد.

وی تصریح کرد:باتشکیل یک ستاد مشکل حل نمی شود باید راهکاری اساسی را دنبال کرد زیرا ممکن است آل سعود فردا خباثت های بیشتری از خود نشان دهند.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هفته دفاع مقدس یادآور شد : مردم ایران با این جنگی که بر آنان تحمیل شد خود را آزمودند و نشان دادند اگر پای ریاضت به میان آید مردمی صبور و مقاوم هستند .

حجت الاسلام قاسمی زاده خاطرنشان کرد: دشمن در فکر نفوذ در کشورش است و باید جلوی ورود سیاسی ،فرهنگی و فکری را در کشور گرفت.

وی یادآور شد : سپاه ارگانی مهم در کشور است که بدون چشم داشت مشغول خدمت است و باید قدر آن را دانست و نباید با حرفهای نسنجیده آن را تضعیف کنیم.


 

 
 

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،ماموستا محمدامین راستی، امروز جمعه (سوم مهرماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج با انتقاد از سوء تدبیر و غفلت مسئولان آل سعود عربستان، گفت: جای تاسف است افرادی در عربستان زمام امور را بدست گرفته اند که با اسلام ناب محمدی فرسنگ‌ها دور هستند.

وی با اشاره به اینکه حکام عربستانی مسئول حفظ جان و مال حجاج هستند، افزود: بی مسئولیتی آنان در خصوص فاجعه منا قابل چشم پوشی نبوده و آنها باید جوابگو باشند.

امام جمعه موقت سنندج ضمن محکوم کردن غفلت حکام سعودی در خصوص حفظ امنیت جانی حجاج در منا، بیان کرد: عربستانی ها لیاقت خادم الحرمینی را ندارند و حکام سعودی به جای دوستی با مستکبران و کشتار مسلمانان بی دفاع منطقه باید به فکر اصلاح امور در داخل کشور خویش باشند.

وی ادامه داد: هم اکنون استکبار در جبهه های مختلف با مسلمانان وارد جنگ شده و جای بسی تاسف است که کشورهایی همچون عربستان دوشادوش استکبار به جنگ نیابتی علیه مسلمانان روی آورده اند.

ماموستا راستی با اشاره به اینکه حج کنگره عظیم مسلمانان جهان برای نشان دادن اقتدار و عزت امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: مناسک حج به عنوان یک واجب دینی و امری معین شده از سوی پروردگار متعال دارای جایگاه ویژه ای در آموزه های اسلامی است.

امام جمعه موقت سنندج در پایان ضمن تسلیت به خانواده های قربانیان حادثه رمی جمرات در منا، تاکید کرد: امیدواریم در آینده شاهد چنین فاجعه هایی در مناسک حج و دنیای اسلام نباشیم.

انتهای پیام/ ا
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: حادثه منا باید وسیله ی بیداری وجدان جهان اسلامی و سران کشورهای اسلامی برای اتخاذ تدابیر لازم به منظور مدیریت حج شود
 

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به کشته و زخمی شدن هزاران نفر از زئران خانه خدا در مناسک حج در سرزمین منا و تسلیت به خانواده قربانیان گفت: این فاجعه دلخراش در خانه امن الهی و در سرزمین منا حاکی از اوج بی‌کفایتی حکام آل‌سعود است.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه هر سال شاهد حوادث ی از این قبیل و کشته و زخمی شدن انسانها هستیم افزود: اینگونه حوادث نشانگر آنست که جان انسانها برای آل سعود ارزش و اهمیتی ندارد و بی کفایتی آنها را در خادمی حرمین شریفین به اثبات می رساند.

وی با بیان اینکه وجدان سران کشورهای اسلامی باید بیدار شود ادامه داد:سازمان کنفرانس اسلامی باید به جد وارد میدان بشوند و بهتر از آن این است که کشورهای اسلامی و مسلمانان خودشان به دنبال چاره‌اندیشی باشند و مدیریت حج را خود برعهده گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان این حادثه دلخراش را زمینه بیداری و همدلی مسلمانان عنوان کرد.

وی همچنین به سالروز تهاجم آمریکا به افغانستان به بهانه مبارزه با تروریست اشاره کرد و گفت :این در حالیست که آمریکا خود در این کشور باعث قتل و عام بسیاری از مردم  بی گناه افغانستان شد. 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس : شهادت بیش از هزار و ۵۰۰ حاجی آن هم در مکانی مقدس خسارتی جبران ناپذیر از جانب آل سعود به جامعه مسلمانان است.
 به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس  ایت اله نعیم آبادی گفت: همانطور که رهبر عزیز فرمودند آل سعود  باید مسئولیت سنگین خود را در این حادثه تلخ بپذیرد و ما هم از دولت میخواهیم تا حق ما را تمام و کمال از آنان مطالبه کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک روز جهانی ناشنوایان افزود: این عزیزان هم مانند بقیه افراد جامعه دارای حق هستند و نباید به آنان به چشم ترحم نگاه کرد.

آیت الله نعیم آبادی گفت:اگر خداوند از ناشنوایان حسی را گرفته در مقابل بر سایر حواس آنان افزوده  و این نشان از عظمت و حکمت الهی دارد.

امام جمعه موقت هرمزگان همچنین روز جهانی جهانگردی را گرامی داشت و افزود:با توجه به آیه( فسیروا فی الارض) یکی از مهمترین سفارش قرآن کریم در بحث جهانگردی است زیرا این امر سبب مشاهده شگفتی های دنیا و تامل در ذات آفرینش خداست.



انتهای پیام/ ا
امام جمعه بجنورد گفت:آل سعود دنباله رو بني اميه است که جنايات خود را بر گردن خدا مي انداختند.
 
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي امام جمعه بجنورد در خطبه هاي عبادی سیاسی این هفته  با عرض تسليت به خانواده هاي حادثه منا در روز عيد قربان با اشاره به اینکه هرچه از عمر حاکمان آل سعود مي گذرد، مديريت آنان ناکارآمد تر و جنايات آنان بيشتر مي شودگفت: با توجه به دو حادثه اي اخير که در مناسک حج امسال متوجه حجاج شد به دنيا ثابت شد که آل سعود لياقت و توان اداره حرمين شرفين را ندارد.

وي با اشاره به حادثه هولناک و فاجعه دلخراش اخير در منا افزود: آل سعودي که امروز دست نشانده غرب و در آغوش آمريکا و اسرائيل قرارگرفته و از آنان تبعيت مي کند، جان مسلمانان برايش ارزشي ندارد.

خطيب نماز جمعه بجنورد اظهار داشت: بيش از يکصد نفر از جان باختگان حادثه اخير از هموطنان زائر خانه خدا بودند که تعدادي از آنها از اهالي خراسان شمالي بودند.

نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي همچنين با گراميداشت هفته دفاع مقدس گفت: ما در طول دوران دفاع مقدس، اسماعيل هايي پرورش داديم و تقديم اسلام کرديم که اکنون بايد راه آنان ادامه داشته و حفظ شود.

حجت الاسلام يعقوبي با اشاره به روز آتش نشان اظهار داشت: آتش نشانان هموراه در تمامي مواقع بحراني تلاش کرده اند تا در سريع ترين زمان ممکن وارد عمل شده و براي رفع حوادث اعم از آتش سوزي به آسيب ديدگان سوانح نيز کمک کنند.

نمازگزاران پس از اقامه نماز در محکوم کردن جنايات آل سعود به ويژه فاجعه ديروز منا، باراهپيمای و فريادهاي رساي «مرگ بر اسرائيل» و «مرگ بر استکبار» و «مرگ بر آل سعود» حوادث اخير و بي کفايتي هاي رژيم آل سعود در مديريت مناسک حج را محکوم کردند.

 

 انتهای پیام/

انتهای پیام/ ا

امام جمعه رشت گفت: سران فاسد آل‌سعود در اختیار آمریکا و غرب هستند.
به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به فاجعه بزرگ برای حاجیان در مکه مکرمه، اظهار کرد: حج؛ یکی از فروع دین بوده و از ارکان دین محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اسلام بر پنج رکن استوار است، افزود: حج یکی از ارکان دین مبین اسلام بوده و از تمام فروع‌ها بالاتر است.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه ثواب حج به دلیل سختی بیشتر از دیگر فروع دین است، تصریح کرد: اعمال دیگر جای حج را نمی‌گیرد.

وی تکلیف مهم الهی حج را دارای فایده دانست و گفت: حج انسان را به حرکت وا می‌دارد و از حالت نازپروردگی بیرون می‌آورد و به خودسازی وادار می‌کند.

قربانی با اشاره به اینکه حج پرچم و نشانه اسلام است، افزود: اگر مکه باشد اسلام سر پا می‌ماند و حجاج مشکلات دنیای اسلام را بیان کرده و نیروی مسلمانان را متمرکز می‌کنند.

وی، آل‌سعود را مشکل‌آفرین خواند و یادآور شد: سران فاسد آل سعود و منطقه در اختیار آمریکا و غرب هستند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه عده‌ای «ریقو» بر مکه حاکم شدند، اظهار کرد: مسلمانان باید به حج بروند و بر اساس دستور قرآن باید در آنجا امنیت به وجود آید.

وی به کشته شدن 25 نفر از حاجیان گیلان در منا اشاره کرد و یادآور شد: این حاجیان بر اثر بی‌تدبیری و هوای نفس و سوءمدیریت آل‌سعود به شهادت رسیدند و به ملاقات خدا رفتند.

قربانی با تأکید بر اینکه آل‌سعود بی‌لیاقت نشان داد شایستگی مدیریت کعبه و میزبانی حاجیان را ندارد، تصریح کرد: خداوند شر حاکمان غیر مدیر را از مسلمان کم کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در روز چهارم از هفته دفاع مقدس قرار داریم، افزود: با رهبری امام (ره) و تبعیت مردم از ولایت، بلایی که هشت سال به جان ایران انداختند خنثی شد.

خطیب جمعه رشت، وحدت کلمه و تبعیت از امام (ره) توسط رزمندگان را موجب پیروزی در دفاع مقدس دانست و متذکر شد: این وحدت کلمه با رهبری امام خامنه‌ای محفوظ است.

وی، ملت ایران را یکپارچه خواند و خاطرنشان کرد: ولایتمداری در جامعه موج می‌زند و مردم نعمت ولایت را ارج می‌گذارند.

قربانی با بیان اینکه رزمندگان بسیجی، سپاهی، ارتش و ... پیرو رهبری هستند، گفت: دشمن نمی‌تواند در صف ملت ایران نفوذ کند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و حوزه‌های علمیه اظهار کرد: امروز دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در سایه اعتقاد به خدا و آخرت انجام وظیفه می‌کنند و باید قدر این نعمت را بدانیم و متخصصان و مسئولان دارای سابقه دینی هستند و باید مراقب باشیم عوامل بیگانه در دانشگاه‌ها و مدارس ما نفوذ نکنند.

امام جمعه رشت در پایان به سوء‌استفاده رژیم صهیونیستی و حمله به مسجدالاقصی اشاره کرد و متذکر شد: اگر سران کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی همراهی نمی‌کردند این رژیم نمی‌توانست چنین بلایی را بر سر مسلمانان آورد.


انتهای پیام/ ا
موسوی مویینی امام جمعه موقت قزوین: این حادثه در ادامه سلسله حوادث اخیر که منجر به کشته شدن صدها نفر از حجاج شد نشان داد که مسئولان عربستان حقیقتا کفایت، شایستگی و لیاقت مدیریت و اداره این ایین معنوی را ندارند.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛امام جمعه موقت قزوین در ادامه با اشاره به اینکه حوادث منا نشان دهنده بی تدبیری رژیم ال سعود است افزود:  رزیم ال سعود به جای بمباران و قتل و عام  مردم مظلوم یمن در جهت برقراری نظم و امنیت در کشور خود اقدام نمایند .

وی حادثه تلخ منا را فاجعه بسیار دلخراشی دانست و تصریح کرد: این حادثه، حلقه دیگری از زنجیره بی کفایتی‌های رژیم آل‌سعود را هویدا کرد.

حجه الاسلام موسوی مویینی  در ادامه گفت: عربستان به  جای اینکه نقش کد خدایی ظالم و قلدر را در بین کشورهای مظلوم بازی کند، بیاید و بی کفایتی، بی لیاقتی و ضعفهایش را در خدمت و تامین امنیت زائران خانه خدا تطهیر کند و توانش را در این حوزه  بگمارد.

امام جمعه موقت قزوین در ادامه با شاره به حضور زائران 20 میلیون در کربلای معلی  در اربعین حسینی گفت: در اربعین حسینی سالیانه 20 میلیون زائر از نقاط مختلف جهان اسلام به کربلا می ایند و اتفاقی نمی افتد امام در موسم حج  رژیم ال سعود توان برقراری  امنیت برای 2 میلیون و 500 زائر را ندارد

حجه الاسلام موسوی مویینی در ادامه به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: همین رزیم  غاصب عربستان در دوران دفاع مقدس به کمک امریکا و اسرائیل به صدام کمک می کرد تا جنایات رزیم بعثی علیه رزمندگان ما بیشتر شود .

امام جمعه موقت قزوین در ادامه دوران دفاع مقدس را نقطه عطفی در تاریخ کشورمان یاد کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس رزمندگان ما با گذشت و ایثار و جانفشانی خود ضمن دفاع از تمامیت  ارضی کشور زمینه سر بلندی و عزت و افتخار را به کشور عزبزمان ایران به ارمغان اوردند .

حجه الاسلام موسوی موینی در ادامه به نقش مهم و تاثیر گذار ولایت در هدایت و رهبری  نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: اگر حامی ولایت باشیم سعادتمند خواهیم بود و اگر پشتبات ولایت مطلقه فقیه نباشیم قطعا زمینه شکست ما فراهم خواهد شد .

امام جمعه موقت قزوین در ادامه به توطئه های غرب و استکبار جهانی علیه مسلمانان  جهان اشاره کرد و خواستار وحدت و همدلی میان مسلمانان جهت خنثی سازی این توطئه ها شد .



انتهای پیام/ ا
 
آل‌سعود مولود نجس استکبار جهانی است
امام جمعه مشهد گفت: این بی‌کفایتی آل‌سعود،‌ حساب شده است و این عناصر بی‌کفایت،به وسیله استکبار جهانی گزینش شده‌اند.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در سخنرانی خطبه‌‌های نماز جمعه مشهد در جمع زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی در صحن جامع حرم امام رضا(ع) اظهار داشت: بی‌کفایتی شیطانی و نابه‌کارانه آل سعود در عید قربان را برای امت اسلام به عزا تبدیل کرد .

امام جمعه مشهد ادامه داد: این بی‌کفایتی،‌ حساب شده است و این عناصر برای این موضوع توسط استکبار جهانی گزینش شده‌اند.

علم‌الهدی با بیان اینکه جاسوس انگلیسی در خاطرات خود از تاسیس وهابیت می‌گوید: به دنبال براندازی حج هستیم و حج نباید به عنوان کنگره اسلام وجود داشته باشد، افزود: آنان به قصد براندازی اساس حج، حکومت نجس آل‌سعود را مشخص کردند و این بی‌کفایتی عمدی و ارادی دنیای استکبار است که مولود بی‌کفایت خود را مامور حج کرده است.

وی با اشاره به حوادث سال‌های گذشته در آیین حج اظهار داشت: در سال 1354 بنده در منا شاهد بودم 4 هزار نفر نابود شدند و خیمه‌ها می‌سوخت و آنان از امکانات خود برای کمک‌رسانی استفاده نمی‌کردند تا مردم در آتش بسوزند و در سال 1990 در تونل منتهی به مسجدالحرام یک هزار و 426 نفر کشته شدند، همچنین در سال 1992 بر اثر ازدحام در پل جمرات 270 هزار زائر به پایین پرتاب شدند و در سال بعد هم این‌گونه بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در سال 1382 در رمی جمرات و در سال 2006 هم اینگونه جنایت‌ها رخ داد، تصریح کرد: امسال نیز شاهد دو حادثه بزرگ در مکه بودیم.

وی با بیان اینکه در جریان حادثه فجیع سقوط جرثقیل موسسه میراث اسلامی مکه  عامل آن را  اهمال دولت و مسئولان سعودی می‌داند، ادامه داد: این سقوط مربوط به شرکت ساختمانی پسر ملک سلمان بوده یعنی این اثر مستقیم جنایت این حکومت نابه‌کار و مسئله طوفان مطرح نبوده و این کشتار عمدی حجاج بوده است.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه در حادثه دیروز، طی تماس تلفنی مدیرکل حج و زیارت استان اعلام شد که هزار جنازه جمع‌آوری شده‌ و 500 جنازه بر روی زمین مانده است، تاکید کرد: عزیزان ما در خراسان و سایر استان‌ها عمدا کشته شدند و سعودی‌ها اجازه ندادند نیروهای امدادی زائران را نجات دهند.

وی افزود: اصل قصه بر این قرار است که روزنامه‌های کشورهای عربی نوشته‌بودند که مردم از یک سو به جمرات می‌رفتند و از یک سو بر می‌گشتند و اسکورت سلطنتی پسر ملک سلمان عکس حرکت مردم به همراه نیروهای امنیتی خود رفت و آمد می‌کرده است و مردمی که در حال رفتن بودند با یکدیگر برخورد کردند، هرچند دولت سعودی این موارد را تکذیب کرد.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: تنها حکام مستبد قرون وسطی در حرکت خود مردم را قربانی می‌کردند و یک افراطی گفته است که چون ایرانی‌ها شعار می‌داند درگیری شده است و مردم به جان هم افتاده‌اند!

وی با بیان اینکه ما اکنون بر عزای صدها عزیز خود نشسته‌ایم در حالی که ملک سلمان از پشت شیشه قصر خود جزئیات جنایت را دیده است، تاکید کرد: وی گفته است که مقصران را گردن بزنید در حالی که پسر وی مسئول اصلی این جنابت بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه روز گذشته عناصر مزدور عربستان در صنعا مردم را در جریان نماز عید قربان به خاک و خون کشیدند و مردم یمن را به قتل رساندند و عناصر داعش نیز در سوریه زن، مرد و کودک را کشتند، گفت: ریشه این حوادث به نفوذ آمریکا در منطقه برمی‌گردد و همانگونه که مقام معظم رهبری می‌فرمایند نفوذ سیاسی آمریکا از نفوذ اقتصادی آنان خطرناک‌تر است.

وی ادامه داد: حالا فهمیدید که حقوق بشر ملعبه آمریکاست و جزو دست‌سازهای بشر برای استکبار جهانی است و هنگامی که رئیس سازمان حقوق بشر آمریکا، عربستان سعودی باشد دیگر این سازمان آبرویی ندارد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه نباید بگذاریم آمریکا نفوذ کند، گفت: در فضای بعد از برجام می‌گویند جهان برای ما آماده شده است، آیا آمریکای دریوزه است؟ رهبری فرمودند آمریکا جهان نیست و گرگ درنده مسلط بر بشر است.

وی با اشاره به اعلام سه روی عزای عمومی توسط مقام معظم رهبری یادآور شد: مقام معظم رهبری سه روز عزای عمومی اعلام کرده‌اند و این بدان معناست که وجود حضرت بقیه‌الله عزادار است لذا باید محترم بشمارید، سیاه بپوشید و پرچم‌های سیاه باید توسط مدیریت شهری در فضای شهرها بلند شود.

علم‌الهدی گفت: امیدواریم این شهدا با شهدای دشت کربلا محشور شوند و روی سیاه و بی‌آبرویی برای این عاملان مزدور و ناپاک آمریکایی باقی بماند.

وی همچنین در خطبه نخست نماز جمعه امروز مشهد ابراز کرد: ذات مقدس پروردگار در قرآن در مقام بیان سرنوشت عناصر کافر  سه نوع عذاب شامل زنجیر، قل و آتش شعله‌ور را بیان می‌کند.

خطیب جمعه مشهد افزود: انسانی که فاقد الگوی قران باشد، وابستگی مادی‌اش در دنیا به گونه‌ای است که قدرت و ثروت به او زنجیر می‌بندد که سبب عدم خداباوری می‌شود.

وی بیان کرد: این گناهان وقتی به عذاب تبدیل شود عذابش هم مانند قل و زنجیر است، با این نگرش گناهان دو گونه است نخست مانند آتش شعله‌دار است و زبانه کشیدنش ممکن است فرسنگ‌ها دورتر را بسوزاند لذا باید گفت اعمال انسان گاهی اوقات این چنین آثاری دارد.

امام جمعه مشهد یادآور شد: این گناهان جوامع آینده و نسل جوان را خاکستر می‌کند، همچنین گاهی با ایجاد یک جریان انحرافی فرهنگی در جامعه سبب می‌شود شعله نمایان شود.


انتهای پیام/ ا



انتهای پیام/ ا

برچسب ها: جنایات ، آل سعود ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.