کاردار انگلستان در ایران در سفری یک روزه به رشت برای آشنایی با امکانات و توانمندی های گیلان با استاندار گیلان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ استاندار گیلان در این نشست گفت: فضای مثبت ایجاد شده پس از توافق ایران و کشورهای 5+1 شرایط مناسبی برای همکاری های اقتصادی و تجاری در ایران ایجادکرده است.

محمد علی نجفی با بیان اینکه سفر کاردار انگلستان به گیلان نخستین سفر استانی وی پس از بازگشایی مجدد سفارت خانه های ایران و انگلستان در تهران و لندناست گفت : فراهم کردن زیرساخت های گسترش روابط تجاری و اقتصادی کشورمان در عرصه بین الملل مانند تکمیل راه آهن و توسعه بنادر از اولویت های دولت است.

وی با اشاره به برنامه ریزی های استانی برای استفاده از شرایط به وجود آمده پس از توافق هسته‌ای و گسترش مناسبات با کشورهای مختلف افزود: تلاش می کنیم با شناساندن ظرفیت های اقتصادی ،محیط زیست ،آب و فاضلاب ، کشاورزی ، چای و گردشگری استان نقش پررنگی در گسترش ارتباط های بین المللی ایفا کنیم.

کاردار انگلستان نیز در این دیدار با اعلام آمادگی شرکت های انگلیسی برای توسعه مناسبات با طرف های تجاری در گیلان گفت :انگلستان قصد دارد با شناسایی درست توانمندی ها زمینه همکاری های مشترک را مهیا کنیم.

جی شارما تاکید کرد : در همین زمینه پس از ارتقا سطح مناسبات دیپلماتیک بین انگلستان و جمهوری اسلامی ایران، گیلان اولین استانی است که به آن سفر کردم.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.