عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه درهای بازارهای جهانی با حضور هیات های تجاری خارجی در حال باز شدن به روی ایران است گفت: باید زیر ساخت‌های قانونی برای حضور کالای ایران در این بازارها فراهم شود.

باز شدن درهای بازارهای جهانی به روی ایرانسیده فاطمه مقیمی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم حمایت از صادرات گفت: برای حمایت از صادرات باید زیر ساخت‌های لازم آماده باشد.

وی افزود: بررسی آمار تجارت خارحی نشان می‌دهد که صادرات با رکود مواجه شده است و جهت توسعه صادرات باید نگاه واقعی حمایت وجود داشته باشد نه اینکه فقط به پرداخت جوایز صادراتی اکتفا شود.

مقیمی تصریح کرد: با توجه به حضور هیات های تجاری در ایران می‌توان گفت که درهای بازارهای جهانی به روی اقتصاد ایران در حال باز شدن است و در این راستا باید زیر ساخت‌های لازم برای حضور کالای ایرانی در بازارهای بین‌المللی فراهم  شود.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: کیفیت کالاهای صادراتی ایران نیز باید افزایش بیابد که این موضوع وابسته به افزایش کیفیت تولید و ایجاد شرایط مطلوب برای صادرات است.

مقیمی بحث قوانین و مقررات را یکی از چالش‌های پیش روی صادرات عنوان کرد و گفت: برخی از قوانین موجب محدودیت در صادرات می‌شود که با هدف توسعه صادرات باید مورد بازنگری قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: برای توسعه صادرات باید برنامه ریزی انجام داد تا شاهد افزایش سهم کالای ایران در بازارهای جهانی باشیم.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار