کواچ بهترین گزینه ممکن برای شرایط فعلی تیم ملی است

نادی: اختیار انتخاب دستیار باید با خود مربی باشد

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران معتقد است کواچ در شرایط فعلی بهترین گزینه برای ادامه همکاری با تیم ملی والیبال است.

علیرضا نادی در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  درخصوص جلسه کارگروه بررسی عملکرد تیم های ملی والیبال گفت:در مجموع جلسه خوبی برگزار شده است البته امیدوارم در نهایت از نظرات همه کسانی که در این کارگروه حضور داشتند نهایت استفاده بشود. 

وی ادامه داد: خوشبختانه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خوبی در این جلسه مطرح شد. همچنین راهکارهای خوبی ارائه شد که قطعا می‌تواند به کسب نتایج بهتر توسط  تیم ملی والیبال در ادامه راه المپیکی شدن کمک کند.

نادی درباره همکاری یا عدم همکاری کواچ در ادامه راه تیم ملی والیبال اظهار کرد: به اعتقاد من سرمربی یک تیم باید اختیار انتخاب دستیارانش را داشته باشد و قطعا کواچ حاضر نخواهد شد که با دستیارانی که فدراسیون برایش تعیین می‌کند به کار خود ادامه دهد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون زمان مناسبی برای تغییر کواچ نیست .مگر اینکه یک مربی بیاید که در طول برگزاری  لیگ با مربیان لیگ برتری جلسه بگذارد و شرایط ملی‌پوشان را از نزدیک زیر نظر بگیرد. در مجموع تمام و کمال حواسش به عملکرد بازیکنان در این مدت باشد تا به شناخت کافی برسد و بعدها عدم شناخت را بهانه نتایج ضعیف نکند. با این حال من همچنان معتقدم ادامه همکاری کواچ بهترین گزینه ممکن است زیرا این مربی در حال حاضر انگیزه‌ بالایی برای اثبات توانمندی‌های خود دارد. دو نتیجه خوب و یک شکست را  با تیم ایران تجربه کرده و تنها کسی که می‌تواند در این شرایط تیم را به شرایط ایده‌آل برگرداند خود کواچ است.

نادی با اشاره به نحوه برگزاری لیگ والیبال و ارتباط مستقیم  آن با تیم ملی ، عنوان کرد: این که مسابقات لیگ به چه شکل و در چه بازه زمانی برگزار شود، بسیار مهم است. مثال ساده‌ای که می‌توان درباره مشکلات لیگ والیبال ایران مطرح کرد این است که لیگی که در آن یک تیم چند ماه در طول برگزاری مسابقات همه تیم‌ها را شکست می‌دهد،  صدرنشین مسابقات است و در پلی‌آف به تیم هشتم می‌بازد و حذف می‌شود ایرادهای زیادی دارد و منصفانه نیست.

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: به اعتقاد من نتایجی که تیم ملی والیبال ایران در ژاپن کسب کرد چندان هم دور از انتظار نبود. چرا که در چنین مسابقاتی دیدار آغاز کننده تیم‌ها بسیار مهم است. شکست ایران مقابل آرژانتین کار را برای بازیکنان سخت کرد و به همین دلیل تیم ایران در ادامه کار با مشکل مواجه شد و از نظر روحی با افت شدیدی روبه‌رو شد. این مشکلات روحی حل و فصل نشد و اتفاقات تلخی برای ایران رقم خورد.

نادی افزود:  در تورنمنت هایی با این سطح و این شکل و شمایل وقتی تیمی با مشکلات روانی مواجه می‌شود باید خیلی زود به شرایط قبلی بازگردد. این وظیفه  بر دوش تک تک بازیکنان و عوامل تیم است. از کاپیتان و بازیکنان گرفته تا کادر فنی، سرپرست و حتی رئیس فدراسیون موظف هستند کمک کنند، اما متاسفانه در آن مقطع این اتفاق رخ نداد. 

وی با بیان این که بهانه‌گیری و به دنبال مقصر گشتن راه حل مناسبی در شرایط فعلی نیست، گفت: خیلی از بهانه‌ها یا دلایلی که پس از نتایج ضعیف تیم ملی ایران مطرح شد منطقی نبود باید در نظر گرفت که در شکست‌ها نقاط ضعف هر تیم مشخص می‌شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار