امام جمعه‌ی ایلام گفت: یکی از مناسبت‌های ماه ذی‌الحجه روز مباهله است که یکی از مهم‌ترین حوادث تاریخ اسلام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ایلام اظهار کرد: یکی از مناسبت‌های ماه ذی‌الحجه روز مباهله است که یکی از مهم‌ترین حوادث تاریخ اسلام است، چون در این روز حقانیت اسلام و اهل بیت پیامبر(ص) برای همه بشریت ثابت شد.
 
وی با بیان این‌که قرآن کریم در یک آیه، عظمت این روز را بیان کرده است،‌ افزود: هم عصمت و هم حقانیت اهل بیت (ع) در این روز مشخص شد که در روز بیست و پنجم ذی‌الحجه نیز امیرالمومنین علی(ع) در مسجد در حال خواندن نماز بودند که در حالت رکوع انگشتری خود را به آن فرد فقیر بخشیدند که در حقیقت در آن روز کسی جز علی(ع) فقیر را کمک نکرد.
 
نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام افزود: یکی دیگر از مناسبت‌ها روز تکریم بازنشستگان بود که این روز بسیار حایز اهمیت است و بازنشستگان باید همواره مورد تکریم و احترام باشند که متأسفانه شنیده می‌شود حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش استان با تأخیر پرداخت می‌شود که مسئولان باید این مشکل را هر چه سریع‌تر برطرف کنند.
 
لطفی با اشاره به روز جهانی استاندارد گفت: اساسی‌ترین واژه در عرصه‌ی تولید و صادرات، بحث استاندارد بوده، چون کیفیت بخشی به تولیدات در بخش صنعت تضمین‌کننده‌ی صادرات محصولات است و البته نباید فراموش کرد که استاندارد با تار و پود زندگی ما گره خورده است.
 
وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون ممنوع بودن مذاکره با آمریکا خاطرنشان کرد: رهبری معظم انقلاب نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی آمریکا به کشورمان را ممنوع اعلام کردند و در سخنرانی‌ها مرتباً تذکر می‌دهند که این چنین راهی نباید برای آمریکایی‌ها فراهم شود.
 
امام جمعه‌ی ایلام با بیان این‌که عده‌ای در داخل کشور به‌دنبال هموار کردن مسیر برای مذاکره با آمریکا هستند تصریح کرد: این افراد با تعبیر غلط چهره‌ای خیرخواه و صلح‌طلب از رژیم آمریکا ایجاد کرده‌اند که باید بدانند سخت در اشتباهند و ما می‌دانیم که رژیم آمریکا سابقه‌ی بسیار بدی در طول تاریخ با ایران داشته که مداخلات متعدد، پشتیبانی از پهلوی‌ها، مدیریت کودتا 28 مرداد و سایر اقدامات آنها در طول 36 سال گذشته نمونه‌های از حرکات فتنه‌گرانه آنهاست.
 
نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام سر منشاء همه‌ی فتنه‌ها در دنیا را آمریکا دانست و گفت: آمریکایی‌ها به این توافق دل بسته‌اند و به‌دنبال راه نفوذ سیاسی و فرهنگی در ایران هستند که باید بدانند این تصور آنها رویایی بیش نیست.
 
لطفی با اشاره به این‌که اگر آمریکایی‌ها سر میز مذاکره نشستند به‌علت ناتوانی آنها در برابر ایران بود اظهار کرد: در جریان فاجعه‌ی منا بسیاری از کشورهایی که در این حادثه حجاج آنها کشته شد جرأت حرف زدن در این خصوص را نداشتند اما رهبری شجاع و بصیر انقلاب اسلامی ایران بار دیگر با اخطار دادن به رژیم آل‌سعود سایر رژیم‌های جعلی منطقه از جمله اسرائیل را نیز مورد خطاب قرار داد.
 
وی با تشکر از اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص فاجعه منا تصریح کرد: حاکم نظامی مصر و خیلی از حکومت‌های منطقه که حجاج آنها در منا کشته شده بودند نتوانستند کاری از پیش ببرند.
 
انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.