نکو در موافقت با طرح برجام؛

بلاتکلیفی برجام رکود اقتصادی را ادامه‌دار می‌کند

نماینده رباط کریم گفت: طرح اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام موارد مهم مدنظر مردم و نمایندگان را مورد تأیید قرار داده است.

بلاتکلیفی برجام رکود اقتصادی را ادامه‌دار می‌کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم نکو نماینده رباط کریم در صحن علنی امروز یکشنبه (19 مهرماه) در جریان رسیدگی طرح اقدام متقابل دولت در اجرای برجام، ضمن موافقت با این طرح طی تذکری، اظهار کرد: ماده 24 بند 11 اعلام کرده که هیئت رئیسه شأن و اقتدار مجلس را و همچنین جایگاه حقوقی نمایندگان را حفاظت کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: امروز برخی نمایندگان توسط نمایندگان دیگر مورد هتک حرمت قرار گرفتند که در شأن مجلس نبود و بیان این گونه مطالب صحیح نیست و هیئت رئیسه مجلس باید با آن برخورد کند.

وی با اشاره به این که نظر مخالفان و موافقان تنها منجر به دوقطبی شدن جامعه می‌شود که خلاف سخنان مقام معظم رهبری است، گفت: بعد از برجام متأسفانه شوکی به اقتصاد کشور وارد شد که با مراجعه به واحدهای صنعتی شاهد بیکاری کارگران و این رکود هستیم.

نکو تأکید کرد: تا زمانی که تکلیف برجام مشخص نشود، این مشکل وجود دارد و باید این برجام را به سرانجام برسانیم، ضمن این که این طرح ارتباط مستقیمی با برجام دارد.

نماینده رباط کریم با اشاره به این که مخالفت و موافقت‌ها با برجام نیست بلکه با طرحی از سوی مجلس است، بیان داشت: به صورت منطقی، قانونی و احترام به تمام قوانین و شئون مردم باید این طرح را بررسی کنیم پس چرا به قانون بی احترامی می‌کنید؟

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس اذعان داشت: چرا تفکر خودمان را که صحیح نیست، باید قالب دیگران کنیم و حاشیه‌سازی درست نیست.

وی در ادامه افزود: این طرح در کمیسیون امنیت ملی بررسی شده و ما تصمیمی خواهیم گرفت که بر اساس مصالح نظام، کشور و ملت باشد و در آن اجازه نفوذ و سلطه دشمن را نخواهیم داد.

نکو با بیان این که چرا مجلس را دوقطبی می‌کنید، گفت: کمیسیون امنیت ملی با تمام تخصص‌های خود و مراجع بالادستی طرحی را به این معتبری که راه نفوذ دشمن را می‌بندد در اختیار ما گذاشته است پس چرا امروز سیاسی و جناحی نگاه می‌کنید؟

نماینده رباط کریم بیان داشت: مخالفان هم دو دسته شده‌اند که اکثراً منصفانه رفتار می‌کنند، اما عده‌ای دیگر تنها بی‌احترامی کرده و به ما پیامک‌های توهین آمیز ارسال می‌کنند. لذا این جوسازی‌ها درست نیست.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: طرحی که تکالیف دولت را مشخص کرده به مردم بگویید، در بند یک این طرح به فتوای مقام معظم رهبری اشاره شده و در بند 2 آن به همکاری و احترام متقابل کشورها تأکید شده است.

وی تصریح کرد: در بند 3 این طرح دولت را موظف کرده‌ایم که هرگونه عدم پایبندی طرف مقابل را در اجرای برجام مقابله به مثل کند که این هم نظر مردم و نمایندگان را تأمین کرده است.

نکو تأکید کرد: این طرح کمک کننده است واز انحراف برجام  جلوگیری می‌کند، مگر ملت مرده‌اند که اجازه نفوذ دولت آمریکا را بدهند این طرح از نفوذ آن‌ها جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار