مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان 475 اثر هنرمندان منطقه مرکزی کشور، نامزد دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی می باشند.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان عنوان کرد 475 اثر از هنرمندان منطقه مرکزی کشور در سومین دوره داوری اخذ نشان ملی در صنایع دستی، توسط داوران مورد ارزیابی قرار میگیرند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان سومین دوره داوری نشان مرغوبیت صنایع دستی منطقه مرکزی کشور به میزبانی اصفهان به طور رسمی آغاز گردید.

فریدون اللهیاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اعلام این خبر افزود: تا کنون از تمامی استانهای منطقه مرکزی کشور 475 اثر از هنرمندان نامزد دریافت نشان ملی می باشند، از این تعداد 320 اثر متعلق به هنرمندان استان اصفهان می باشد و بقیه آثار متعلق به هنرمندان سایر استانها است.

وی افزود گروهی متشکل از پنج داور ملی که همگی از اساتید هنرهای دستی و سنتی می باشند همراه با سایر کارشناسان حوزه صنایع دستی، آثار صنایع دستی را مورد ارزیابی قرار می دهند.

اله یاری تأکید کرد امسال برگزاری سومین دوره داوری اخذ نشان ملی صنایع دستی، با انتخاب اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی همزمان شده لذا این نکته مسئولیت همه ما را در توسعه و ترویج صنایع دستی به عنوان بخشی از میراث هویتی این ملت بزرگ و همچنین تلاش برای توسعه اقتصادی کشور در عصر پساتحریم بیش از گذشته خواهد کرد.

شایان ذکر است سومین دوره ارزیابی و ارائه نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در منطقه مرکزی کشور به میزبانی استان اصفهان آغاز گردید. در این دوره 475 اثر از هنرمندان صنایع دستی از استان های اصفهان ، یزد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و قم جهت دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی به این نشست داوری ارسال شده است.

گفتنی است استان اصفهان دارای 102 اثر صنایع دستی ثبت شده در سازمان بین المللی یونسکو بوده و همچنین دارای 150 اثر دارای نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی است.همچنین در یازدهم مهر ماه سال جاری اعتبار نامه اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی توسط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و رئیس بخش آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی به مسئولین این استان اهدا شد. در این استان بیش از 30000 هنرمند در 196 رشته صنایع دستی فعالیت می نمایند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.