رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه از انتشار فراخوان هشتمین کنگره کشوری «شعر عاشورایی» خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج، محمد آزادی، از اعلام فراخوان هشتمین کنگره کشوری «شعر عاشورایی» خبر داد وگفت: این کنگره در دو بخش شعر عاشواریی و بخش ویژه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شعرا سروده‌های خود را به زبان فارسی در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان به دبیرخانه کنگره ارسال کنند، افزود: هشتمین کنگره کشوری شعر عاشورایی همزمان با دهه سوم صفر در  شهرستان قروه برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه آخرین مهلت ارسال آثار را اول آذرماه جاری اعلام و بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این کنگره می‌توانند آثار خود را در بخش ویژه شامل شعر و مقاله‌نویسی به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

آزادی افزود: آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات وفضائل امام حسین(ع) و یاران وفادارش، ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی وادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی شعر آیینی و گسترش هرچه بیشتر آن، توجه به کیفیت و جذابیت اشعار جهت مداحی در مراسمات مذهبی، رصد فرهنگی، فرهنگ عاشورا در سطوح مختلف از جمله اهداف برگزاری هشتمین کنگره شعر عاشورایی است.

وی ادامه داد: در بخش ویژه کنگره هنرمندان می‌توانند شعرهایی با موضوع ایثار و شهادت با تأکید بر شهدای کردستان و 175 شهید غواص دفاع مقدسبه سه زبان فارسی، کُردی و تُرکی را به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه بیان کرد: ارسال آثار در کلیه سبک‌ها و قالب‌های شعری بلامانع است و حداکثرسه قطعه شعر از هر شرکت‌کننده پذیرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش ویژه از هر شرکت‌کننده فقط یک مقاله پذیرفته می‌شود، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این کنگره به نشانی کردستان، شهرستان قروه، دبیرخانه دائمی سوگواره فرهنگی هنری و ادبی آئین‌های عاشورایی و یا نشانی الکترونیکیersha-q@mihan mail.ir Ghorveh.ershad@yahoo.comارسال کنند.

گفتنی است، این کنگره با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه و دبیرخانه دائمی سوگواره فرهنگی _هنری وادبی آئین‌های عاشورایی استان کردستان با حمایت معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.