رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد این کشور به گروه تروریستی‌های حمله نمی کند بلکه اردوگاه‌های آموزشی آن ها را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در شرایطی که حملات هوایی فرانسه به داعش که اتباع فرانسوی نیز عضو آن هستند، انتقاداتی را در باره مشروعیت این حملات برانگیخته است، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، دوشنبه اعلام کرد فرانسه به «این یا آن گروه تروریستی» حمله نمی کند بلکه «اردوگاه‌های آموزشی» را هدف قرار می دهد.

اولاند به رادیو آر ت ال گفت: «حملات ما مکان‌های آموزشی تروریست‌ها در سوریه را هدف قرار می دهند جایی که عده‌ای در آنجا برای جنگ در سوریه همچنین بمب‌گذاری در کشور ما آموزش می بینند.»

وی افزود: حدود 600 فرانسوی در مناطق جنگی در سوریه و عراق حضور دارند.

اولاند  در ادامه مصاحبه خود با تاکید بر ضرورت گفتگو با اتحادیه‌های کارکنان ایر فرانس گفت وضعیت این شرکت هواپیمایی، وضعیت کشور را نمایندگی نمی‌کند.

وی دو هفته پس از خشونت‌هایی که اعضای خشمگین اتحادیه‌های کارکنان بر ضد مقامات  شرکت هواپیمایی ایرفرانس  صورت گرفت، در پاسخ به پرسشهایی در باره  خطر انفجاری که فیلیپ مارتینز، دبیر کل کنفدراسیون عمومی کار‌ در پی حوادث مربوط به ایر فرانس  مطرح کرده است گفت:«  وضعیت کشور فرانسه، در مناقشه ایرفرانس خلاصه نمی‌شود.»

وی افزود:« واقعا اشتباه است که موضوع ایر فرانس را به کل کشور  عمومیت دهیم.»


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان 
اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار