مرگ و میرناشی ازمصرف قرص برنج در شش ماهه نخست سال 94، در مقايسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، در استان لرستان یک نفر كاهش را نشان مي‌دهد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیر کل پزشكی قانونی استان لرستان گفت : فسفید آلومینیوم که در ایران به نام قرص برنج معروف است برای ضدعفونی و حفاظت از دانه های غلاتی همچون برنج کاربرد دارد، این ماده سمی و بسیار مهلک است به ویژه اگر از ظرفی که تازه باز شده است مصرف شود.

نظیفی افزود: دوز مرگ آور آن بین 15 صدم تا نیم گرم است که اگر فرد از طریق خوراکی یا استشمام بوی آن دچار مسمومیت گردد ،طی 3 تا 4 ساعت به علت اختلالات قلبی تنفسی دچار مرگی درد ناک و زجر آور خواهد شد.

وی افزود: آمار تلفات ناشی از مصرف قرص برنج در شش ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته برابر با 20 نفر بوده که از این تعداد 6 نفر زن و 14 نفر مرد است و آمار تلفات شش ماهه سال 93 برابر با 21 نفر بوده که از این تعداد 7 نفر زن و 14 نفر مرد بوده است .

 آمارتلفات در استان نشان می دهد یک نفر نسبت به سال قبل کاهش یافته است .

مدیر کل پزشكي قانونی استان لرستان گفت: همچنین کل تلفات ناشی از قرص برنج در سال 1393 در استان برابر با 39 نفر بوده است که از این تعداد 16 نفر زن و 23 نفر مرد را به خود اختصاص داده است.


انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
باید جلوی تولید قرص برنج رو بگیرن و یه فکری دیگه یه حال نگهداری از برنج کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۴
باید جلوی تولید قرص برنج رو بگیرن و یه فکری دیگه یه حال نگهداری از برنج کرد