پاکسازی بوفه های مدارس از خوراکی های مضر

‌سیاری معاون بهداشت از پاکسازی بوفه‌های مدارس از سوسیس و کالباس و نوشابه ‌خبرداد.

دکترعلی‌اکبر‌سیاری معاون بهداشت در گفتگو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص خوراکیهای ارائه شده در بوفه‌ی مدارس گفت: سال گذشته تفاهم نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش در مورد بوفه‌ی مدارس داشتیم تمام بوفه ها را یک بار بررسی کردیم تا در بوفه ها سوسیس، کالباس و نوشابه توزیع نشود. خوشبختانه تا حدودی به تفاهم نامه‌ای که بسته شده بود جامه عمل پوشانده شد.

هنوز ‌درتعدادی از موارد سوسیس و کالباس ‌دربوفه ها وجود دارد اما قول داده‌اند که امسال این مقدار نیز به صفر برسد.

وی افزود: قطعا شرایط بوفه ها بهتر خواهد شد اگر کمی نسبی ‌بیاندیشیم، خواهیم دید که شرایط نسبت به گذشته بهتر هم شده است اما به دلیل اینکه آموزش و پرورش این واحد ها را به بخش خصوصی واگذار می‌کند و بخش خصوصی نیز به دنبال صرف اقتصادی و سود خود است نه سلامت مردم، کمی کنترل این قضیه دشوار می‌شود بنابراین علاوه بر نظارت وزارت بهداشت وزارت آموزش و پرورش نیز باید بر سلامت بوفه های مدارس نظارت کافی را داشته باشند.

وی در پایان گفت: علاوه بر ‌مواردی که تحت نظارت وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است والدین هم بید در تغذیه فرزندان دقت کنند.

ما ادعا نمی‌کنیم که در هیچ جایی سوسیس و کالباس وجود ندارد ولی تلاش خود را برای حذف کامل سوسیس و کالباس از مدارس خواهیم داشت.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
برچسب ها: بوفه ، مدارس ، تغذیه ، هوش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار