مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: در 20 سال گذشته در استان قزوین 14 سال با خشکسالی مواجه بوده‌ایم هیمن موضوع سبب شد استان قزوین به عنوان پنجمین استان خشک کشور معرفی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقزوین؛ آرش بهاروند احمدی در ستاد بحران استانداری قزوین اظهار داشت: کاهش بارش در تمامی استان‌های کشور به غیر از آذربایجان و اردبیل ثبت شده است و استان قزوین در این میان از این قاعده مستثنی نیست.

وی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر در استان قزوین افزود: در 20 سال گذشته در استان قزوین 14 سال با خشکسالی مواجه بوده‌ایم هیمن موضوع سبب شد استان قزوین به عنوان پنجمین استان خشک کشور معرفی شود.

وی عنوان کرد: در سال زراعی 93 – 94 در شهر قزوین 21 درصد، بوئین زهرا 34، آوج 19 و معلم کلایه 11 درصد کاهش بارش داشته است، این در حالی است که در کوهین و سیردان افزایش بارش را شاهد بودیم.

بهاروند با اشاره به بروز پدیده ال‌نینو در کشور تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده فاز گرم پدیده ال نینو کشور را فرا می‌گیرد و بر اساس همین پدیده احتمال بارش‌ها در پائیز امسال زیاد بوده و بیشتر به صورت رگباری خواهد بود.

وی همچنین نیمه دوم زمستان امسال را گرم‌تر از سال گذشته پیش‌بینی کرده و گفت: در نیمه دوم زمستان 94 بارش‌ها به شدت کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/گ


برچسب ها: خشک ، کشور ، قزوین ، اب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.