وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد این کشور در اقدامات دیپلماتیک برای یافتن راه حلی درباره بحران سوریه، خارج از بازی قرار ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه، جمعه در وین اعلام کرد این کشور در اقدامات دیپلماتیک میان بازیگران بین المللی که تلاش می کنند راه حلی برای بحران سوریه بیابند، خارج از بازی قرار ندارد.

وزیر امور خارجه فرانسه در پاسخ به پرسش خبرنگاران با طنز گفت در پایتخت اتریش، که در آن گفتگوهایی به ویژه بین آمریکا ،‌روسیه و ایران برگزار می شود، حضور دارد.

وی در پاسخ به خبرنگار شبکه تلویزیونی« ای تله» پاسخ داد:« شما این احساس را دارید (که فرانسه از بحث ها غایب است) ؟ من حتی جایی خواندم که ما خارج از بازی قرار داریم.»

وزیر امور خارجه فرانسه گفت :« علاوه بر این به این سبب است که من در وین هستم و به شما پاسخ می دهم. و به این سبب است که به تازگی وزیران را برای شرکت در نشستی دعوت کردم و همین طور پیش از این سه شنبه شب نشستی را با اغلب طرف های دخیل برگزار کردم .»

وی همچنین گفت :« من این نشست جدید را نه با حضور همه بازیگران بلکه فقط بازیگرانی که به صراحت می گویند بشار اسد باید برود برگزار خواهم کرد.» 

سه شنبه، ‌فرانسه در پاریس، نمایندگان ترکیه،‌ عربستان سعودی ، قطر ،‌امارات عربی متحده ،‌اردن،‌ایتالیا ، انگلیس ،‌آلمان و آمریکا برای فراهم کردن گفتگوهای وین را گردهم آورد.

وی نتیجه گیری کرد :« این کمی تناقض آمیز است که ما خارج از بازی قرار داشته باشیم.»

فرانسه این جمعه در وین حضور دارد، ولی هفته گذشته در این شهر که در آن نشست کوچکتری با حضور وزیران امور خارجه روسیه ،‌ترکیه ،‌سعودی و آمریکا برگزار شد ،‌حضور نداشت.

لوران فابیوس به اهمیت گفتگوهای بین دیپلمات های بین المللی اشاره اما در عین حال بر دشواری هایی که قرار است بر آن فایق آمد تاکید کرد.

وی گفت:« من فکر می کنم آغاز روند سیاسی چیز خوبی است زیرا باید گفتگو کرد، اما هنوز مشکلات بسیار زیاد و نیز رویکردهای مختلف بین طرفین وجود دارد که باید حل شود.»

گفتگوها به ویژه در خصوص سرنوشت بشار اسد، که برخی از قدرت ها خواستار کناره گیری او به عنوان مقدمه ای برای هرگونه حل وفصل مناقشه هستند، با بن بست مواجه شده است.

برخی از طرف ها مانند روسیه و ایران می خواهند اسد در قدرت باقی بماند.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار