دیپلمات‌های غربی بر این باورند که اختلاف اعضای خاندان آل‌سعود درخصوص دست یافتن به قدرت موجب شده است این خاندان با چالش‌های داخلی و خارجی مواجه شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه گزارش داد: کشمکش بر سر قدرت میان "محمد بن نایف" ولیعهد و وزیر کشور عربستان سعودی و "محمد بن سلمان" جانشین ولیعهد و وزیر دفاع این کشور روبه افزایش است.

گزارشگر شبکه الاخباریه سوریه گفت: کارشناسان و دیپلمات های غربی آگاه به مسائل خاندان آل سعودی بر این باورند که اختلافات اعضای خاندان آل سعودی در خصوص دست یافتن به قدرت موجب شده است این خاندان با چالش های داخلی و خارجی مواجه شوند.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، تنش میان ولیعهد پنجاه و شش ساله و وزیر دفاع سی ساله سعودی بیشتر شده است. 

"فردریک وری،" کارشناس مسائل عربستان سعودی در مرکز مطالعات بین المللی کارنگی در این باره گفت: اختلافات در خاندان آل سعودی اگرچه علنی نشده است، اما موجب اتخاذ تصمیمات نگران کننده ای از جمله مداخله نظامی در یمن شده است. 

همچنین "استفان لاکورا،" کارشناس مسائل سعودی از مرکز مطالعات علوم سیاسی پاریس گفت: شمار زیادی از کارشناسان معتقدند که عزل مقرن بن عبدالعزیز ولیعهد سابق سعودی از سمتش، شکلی از اشکال انقلاب بود. پس از وی یک گروه دیگر از خاندان آل سعود قدرت را به طور انحصاری در دست گرفت.

گزارشگر الاخباریه در پایان گزارش خود گفت: واقعیت این است که عربستان سعودی در حال حاضر با چالش های جدی به خصوص سوء مدیریت و تدبیر رو به رو شده است. زیرا ریاض با اتخاذ سیاست های متهورانه و نادرست و حرکت پشت سر غربی ها و اطمینان دادن به آل سعود درباره اوضاع و نقششان در منطقه، در مسیر گمراهی گام برمی‌دارد.

انتهای پیام/

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار