معاون رییس دفتر سیاسی حماس گفت حماس پس از مذاکرات آتش بس در قاهره هیچ ارتباط و مذاکره ای با رژیم صهیونیستی نداشته و مذاکره نکردن با این رژیم بخشی از سیاست حماس است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران موسی ابومرزوق معاون رییس دفتر سیاسی حماس در گفتگوی اختصاصی با شبکه القدس گفت: حکومت وفاق ملی بی شک در تشکیل و اجرای وظایفش شکست خورده است. این دولت قرار بود نهادهای دولتی فلسطین را یکپارچه کند و زمینه برگزاری انتخابات را فراهم نماید. این دولت همیشه در انتظار دریافت دستور از خارج خود بود تا اقدامی انجام دهد. حماس از آنجا که در این دولت شریک بود بخشی از این شکست ها متوجه آن خواهد بود. اما اقدام محمود عباس در تعدیل دولت وفاق ملی اقدامی فردی بوده که بسیاری با آن مخالف بوده اند و هستند.

ابومرزوق در خصوص روابط حماس با مصر و تحولات سینا گفت: ما تلاش داریم تا روابط دوستانه و نزدیک با مصر داشته باشیم. ما عملیات ضد ارتش مصر در سینا را محکوم می کنیم زیرا به امنیت ما هم ضربه می زند. برخی دایما حماس را در این موارد محکوم می کنند و در رسانه ها جنجال به پا می کنند اما مقامات امنیتی مصر می دانند که حماس و نوار غزه در این مسایل دخیل نبوده است. حماس تلاش زیادی برای تامین امنیت مرز با مصر انجام داده است و نمی تواند ناامنی در مصر را قبول کند زیرا دود هر ناامنی در مصر در چشم ملت فلسطین هم خواهد رفت.

معاون رییس دفتر سیاسی حماس همچنین با اشاره به خواست حماس مبنی بر داشتن رابطه با همه کشورها در راستای کمک به فلسطین و آزادی قدس گفت: عربستان اعلام کرده که حاضر است برای آشتی ملی در فلسطین تلاش کند که ما از آن استقبال می کنیم. اما محمود عباس این پیشنهادها را قبول نکرد و به دروغ، حماس را متهم کرد.

وی در باره خبرها در مورد مذاکرات غیر مستقیم حماس با رژیم صهیونیستی تصریح کرد: محمود عباس ادعا کرده است که ما با مقامات اسراییل مذاکرات مستقیم و غیرمستقیم داشته ایم و ما از او خواسته ایم که ادله و مدارک خود را ارایه دهد. سیاست ما، دیدار نکردن با دشمن صهیونیستی است و دیدار و مذاکره ای با دشمن نداشته ایم. این مذاکرات در مصر پایان یافت و پس از آن وجود نداشته است. برخی به غزه آمده و سپس به اسراییل رفته اند تا طرحی را اعلام کنند اما این رفت و آمد ها از سوی ما یا به درخواست ما نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار