تقویت و توسعه تئاتر شهر سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت ارشاد گفت:ساخت تئاتر شهر موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین جوانان می‌شود.

فتحی با اعلام اینکه وزارت ارشاد براساس دستورالعمل تئاتر شهر به تأسیس تئاتر شهر می‌پردازد،افزود:وزارتخانه پس از ظرفیت‌سازی و استانداردسازی ساخت‌وسازهای لازم در جهت تجهیزات و نورافکنی مکان تئاتر شهر اقدام و در اختیار مسئولان استانی و شهری قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه ایجاد تئاتر شهر با موضوعیت اصل جا افتادن جایگاه تئاتر در بین مردم است،افزود:این مکان به نوعی روشنایی چراغ اجراهای عمومی شهر برای همیشه است.

فتحی با تاکید براینکه مدیران شهر و مسئولان امر باید به جایگاه تئاتر در شهرستان و استان بپردازند،تصریح کرد:این حوزه موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین جوانان می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به فراخوان دو ماهه برای ارائه ایده وقت دارند، افزود: ایده در این زمینه به یونسکو داده می‌شود که پس از تائید ملزومات دیگر پایتخت کتاب سال آینده در دستور کار قرار می‌گیرد.

فتحی یادآور شد:شهرداری برای جایگاه مکان پایتخت کتاب نقش کلیدی دارد و اگر امضایش در این تفاهم‌نامه نباشد این پروژه به‌نوعی نیمه‌کاره می‌ماند.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.