جامعه ادبی امروز شاهد شرایط بهتری در حوزه کتاب‌های سبک زندگی است.

سارا عرفانی، نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ادبیات کشورمان در هفته کتاب‌خوانی از سال گذشته تا به امروز گفت: خوش‌بختانه نیاز مخاطب در این سال‌ها شناخته‌ شده و امروز شاهد شرایط بهتری در حوزه کتاب‌های سبک زندگی هستیم. کارهایی که در زمینه ترجمه و تألیف مرتبط به فرهنگ ماست، بیشتر به چشم می‌خورد مثل کتاب‌هایی که با موضوع حجاب نگاشته می‌شود. همه این اتفاقات خوشایند قدم‌های مثبتی است که در راه ادبیات و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی برداشته شده است.

عرفانی در ادامه خاطرنشان کرد: ای کاش نویسندگانی که تنها راه منبع درآمدشان این کار است، به طور منطقی و اصولی حمایت شوند تا بتوانند بدون دغدغه مالی و با فراغ بال به نوشتن بپردازند؛ زیرا نویسنده‌ای که مجبور می‌شود به خاطر کسب درآمد کار دیگری انجام دهد، فرهنگ ادبیات جامعه را مختل می‌کند.

این نویسنده با بیان ماندگارترین خاطره خود از هفته کتاب‌خوانی سال گذشته، گفت: چاپ کتاب «پنجشنبه فیروزه‌ای» برای من یک اتفاق مهم بود، زیرا طبق نظر خوانندگان، این کتاب نوع نگاهشان را نسبت به زیارت تغییر داده است و موجب شده فرهنگ و آداب زیارت را بهتر درک ‌کنند.

عرفانی در پایان گفت: به همه جوان‌ها پیشنهاد می‌کنم در کنار همه فعالیت‌های خود در فضای مجازی، جایگاه و منزلت کتاب را حفظ کنند، زیرا در عمق کتاب مطالبی وجود دارد که در فضای مجازی یافت نمی‌شود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.