رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان گفت: آب زاینده رود 15 آبان ماه در سد آبشار می باشد و صبح 17 آبان ماه نیز به دست کشاورزان شرق اصفهان می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین محمدرضایی در خصوص زمان تحویل آب زاینده رود به کشاورزان شرق اصفهان، اظهار داشت: مطابق وعده آب منطقه ای قرار است آب زاینده رود در 15 آبان ماه در سد آبشار باشد و صبح 17 آبان ماه نیز به دست کشاورزان شرق اصفهان برسد.


وی با اشاره به اینکه قرار است در این مدت 32 متر مکعب آب برثانیه در سد آبشار تحویل کشاورزان شرق داده شد، تاکید کرد: در مجموع طی مدت 28 روز، حدود 77.5 میلیون متر مکعب آب از سد آبشار تحویل کشاورزان شرق اصفهان داده می شود.

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان با بیان اینکه با این میزان آب حدود 40 درصد اراضی کشاورزی شرق اصفهان زیر کشت می رود، بیان داشت: آب تحویلی به کشاورزان بعد از 28 روز بسته خواهد شد و احتمال دارد با توجه به بارندگی های بالادست و زهاب رودخانه، مقداری آب در سطح زاینده رود جاری باشد.

وی افزود: در 17 آبان ماه آب زاینده رود در 4 کانال کشاورزی شرق اصفهان تحویل کشاورزان داده می شود.

محمدرضایی با تاکید بر اینکه بازگشایی مجدد آب برای ادامه کشت پاییزه کشاورزان به میزان بارش ها در زمستان بستگی دارد، گفت: اگر بارندگی ها زیاد باشد اواخر اسفند و اگر کم باشد همانند سال گذشته در اوایل اسفند ماه دوباره آب تحویل کشاورزان داده می شود چرا که زمین های آنها تشنه خواهد بود.


وی افزود: اگر بارش ها مناسب بود به طور معمول آب از نیمه اسفند تا نیمه خرداد 95 به مدت سه ماه دیگر در زاینده رود جاری خواهد بود.

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان همچنین در پاسخ به این سوال که سال گذشته آب در سه نوبت تحویل کشاورزان داده شد، گفت: سال گذشته با توجه به گرمای هوا در زمستان و خشکی اراضی کشاورزی شرق اصفهان، در مرحله دوم زاینده رود اوایل اسفند ماه به مدت حدود 18 روز دوباره جاری شد و به از بسته شدن دوباره در فرورین ماه 94 تا نیمه خرداد زاینده رود جاری شد .

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.