دیدار نتانیاهو و اوباما با محوریت ایران و خاورمیانه

رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه دیدار می کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، قرار است باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – و نتانیاهو – نخست وزیر رژیم صهیونیستی – روز دوشنبه با یکدیگر در کاخ سفید دیدار کنند. دیدار رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی صورت می گیرد که پس از حصول توافق هسته ای ایران، تنش ها میان کاخ سفید و تل‌آویو رو به افزایش گذاشت. 

رژیم صهیونیستی از مخالفان اصلی توافق هسته ای ایران است. چرا که مقامات این رژیم مدعی هستند با لغو تحریم های اقتصادیِ ایران، این کشور از منابع مالی جدیدی بهره مند خواهد شد که از آن برای حمایت مالی از دشمنان این رژیم و ایجاد بی ثباتی در منطقه استفاده خواهد کرد. 
از این رو، ایران از محورهای گفتگوی اوباما و نتانیاهو خواهد بود. این درحالیست که با حمایت سرسختانه دولت اوباما از توافق هسته ای ایران، انتظار نمی رود حتی با وجود انتقادهای احتمالی نتانیاهو، رئیس جمهور آمریکا از مواضع خود در قبال این توافق کوتاه آید. 

ناآرامی در اراضی اشغالی فلسطین از دیگر محورهای گفتگوی  اوباما و نتانیاهو خواهد بود. رئیس جمهور آمریکا بر این باور است که تنها راه ایجاد صلح در اراضی اشغالی فلسطین، ایجاد دو کشور فلسطینی و اسرائیلی است. قرار است رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص سوریه و گروه تروریستی داعش نیز گفتگو کنند. 

مقامات واشینگتن و تل‌آویو بر این باورند که علی رغم تیرگی روابط رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی، واشینگتن و تل‌آویو تعاملات بسیار دوستانه ای دارند و آمریکا برای حفظ امنیت این رژیم تلاش می کند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا کليک کنيد.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار