نتانیاهو: اظهارات باراتز به من ربطی ندارد

در پی اظهارات جنجالی سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه مقامات آمریکایی، نتانیاهو گفت اظهارات سخنگویش ارتباطی با وی ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، در پی اظهارات تمسخر آمیز سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه مقامات امریکایی، بنیامین نتانیاهو می‌گوید اظهارات سخنگوی رسمی‌اش ارتباطی با وی ندارد.

ران باراتز که به تازگی از سوی نتانیاهو به عنوان رئیس «دیپلماسی عمومی،» رژیم صهیونیستی منصوب شده است، سابقه بدگویی و توهین به مقامات آمریکایی را دارد. سال گذشته باراتز، جان کری، وزیر خارجه آمریکا را عقب مانده ذهنی خواند و «سن عقلی» وی را 12 سال دانست.

باراتز در واکنش به اظهارات جان کری درباره توافق صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان در نشریه‌ای اینترنتی نوشت: «اکنون زمان آن رسیده است که برای وزیر خارجه آمریکا آرزوی موفقیت کنیم، منتظر روزی باشیم که شخصی در وزارت خارجه امریکا از خواب بیدار شود و دنیا را از چشم فردی که سن عقلی وی بیش از 12 سال است، ببیند.»  

در ماه مارس امسال نیز باراتز در صفحه فیس بوک خود باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، را «یهودی ستیز»  معرفی کرد. این نوشته زمانی منتشر شد که اوباما از سخنرانی ننتانیاهو در کنگره امریکا بشدت انتقاد کرد. نتانیاهو در کنگره امریکا عیله نهایی شدن توافقنامه هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5  سخنرانی کرد.

روز پنج شنبه نتانیاهو تلاش کرد تا توجیهی برای این اظهارات ارانه نماید.

ناتیاهو گفت: «این اظهارات پذیرفتنی نیست. باید بگویم اظهارات وی بازتاب دهنده نظر من و یا سیاست‌های من نیست.»

اگرچه نتانیاهو در این زمینه ناموفق بوده است.

در همین حال جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید از نتانیاهو خواست تا فرد دیگری را جانشین باراتز نماید.



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار