مشاور وزیر بهداشت در مشارکت‌های اقتصادی وزارت بهداشت از ارائه سرمایه‌گذاری 3 هزار و 300 میلیارد تومانی برای بخش خصوصی در زمینه بهداشت و درمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهندس رئیسیون مشاور وزیر در مشارکتهای اقتصادی در وزارت بهداشت در خصوص فرصت های سرمایه‌گذاری در نظام سلامت گفت: اگر بخواهیم با توجه به اهداف طرح تحول سلامت به زما‌ن‌بندی منطقی اهداف برسیم و از فرصت‌های سرمایه گذاری استفاده کنیم باید در این زمینه برنامه ریزی داشته باشیم که این حرکت به صورت گسترده شروع شده و در این راستا حوزه مشارکت‌های اقتصادی در وزارت پایه گذاری شد . 

وی افزود: حوزه سلامت برای ورود به عرصه خصوصی سیاست‌هایی را در نظر گرفته است در یک نگاه کمی شاید به نظر برسد سرمایه گذاری در حوزه سلامت فاقد صرفه اقتصادی است. در سطح زیر ساختها و ریز پروژه‌ها ما توجیه اقتصادی برای بهره سرمایه‌گذاران داریم، از نیازهای مهم مطرح شده زیرساختها است. در شرایط موجود اگر بخواهیم شاخص های بیمارستانی را ارتقا دهیم نسبت تخت‌های موجود به ازای هر هزار نفر 1.36 است که باید به 9.6 برسد که حدود 100 هزار تخت باید اضافه شود.باید 20 بیمارستان ایجاد شود که آمادگی برای واگذاری آن به بخش خصوصی وجود دارد.
 
رئیسیون ادامه داد: سیاست اول ما سرمایه‌گذاری صاحبان سرمایه خارجی از ابتدای کار است و در مراحل بعدی اگر تمایلی به این کار وجود نداشته باشد، امکان ساخت را  فراهم کرده‌ایم. 

وی در ادامه گفت: اگر بخواهیم در برنامه ششم اقتصادی دولت به این هدف برسیم باید از منابع مالی خصوصی استفاده کنیم. هدف ما صرفا استفاده از منابع مالی خصوصی نیست بلکه باید از ظرفیت‌های مدیریتی بخش خصوصی نیز استفاده کنیم در این راستا برای بیمارستان های هدف بسته‌های سرمایه‌گذاری تعریف شده است و سایتی را تا 15 روز آینده راه‌اندازی می‌کنیم که با مراجعه به سایت  افرادی که تمایل به سرمایه گذاری دارند راهنمایی می‌شوند. علاوه بر بیمارستان‌ها در حوزه درمان پروژه‌های زیادی تعریف شده است. در طرح جامع سرطان کشور 13 قطب در نظر گرفته شده که مجموع سرمایه گذاری 3 هزار و 300 میلیارد تومان است که آمادگی ارائه آن به بخش خصوصی را داریم و بازده و توجیه اقتصادی خوبی برای آن در نظر گرفته شده است. 

وی در ادامه افزود: مراکز جامع تصویر برداری که 540 مرکز درمانی را شامل می‌شود در 13 قطب تعریف کرده‌ایم و توجیه اقتصادی آن 30 درصد به طور تضمینی در نظر گرفته شده است. مراکز اورژانس در دستور کار قرار دارند و برای  آن کار نمایشگاهی پیش‌بینی شده است که اولین نمایشگاه در 29 و 30 دی ماه شروع خواهد شد. تاکنون 250 پروژه و 250 بسته سرمایه گذاری با ارزش 75 هزار میلیارد تومان ارائه شده است حداقل در این نمایشگاه 20 بیمارستان با ظرفیت 500 تا 1000 تخت قابل ارائه است. اگر دولت بخواهد این حجم منابع را تامین کند امکان پذیر نیست و باید بخش خصوصی مداخله کند. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.