یکی از مشکلات مهم ما زیرساخت‌ها از جمله کمبود 100 هزار تخت بیمارستانی است که باید تامین گردد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در دومین نشست مشترک سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران و مسئولان نظام سلامت دکتر هاشمی وزیر بهداشت در خصوص نقش وزارت امور خارجه در حل مسائل حادثه منا گفت: بعد از بررسی‌ها متوجه شدیم که مهمترین وزارت در کشور همان وزارت امور خارجه است که می تواند نقش پر رنگی در حل مسائل و  مشکلات برای کشور داشته باشد. 

وی ادامه داد: در 30 سال گذشته فراز و نشیب‌های متعددی داشته‌ایم که در طول دو سال گذشته وزارت امور خارجه و شخص وزیر با رهنمودهای مقام معظم رهبری و هدایت های دکتر روحانی در طول مسیر یکی از گردنه‌های سخت انقلاب را پشت سر گذاشتند.
 
هاشمی افزود: دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی باید تلاش خود را بکنند و با محوریت دکتر روحانی طرح تحول سلامت را به سرانجام برسانند. تا حدودی هزینه‌ها کاهش یافته است ولی در زمینه زیر ساختها با فشارهایی روبرو هستیم که امیدواریم شرایط تغییر کند . در حوزه سلامت حدود 6 هزار تا 7 هزار نفر متخصص و پزشک عمومی و 2 هزار خانه بهداشت و تعدادی بهورز ، ماما و دارو و تجهیزات توزیع شده‌ است. 

وزیربهداشت خاطرنشان کرد: 10 تا 11 هزار نفر حاشیه نشین به دلایل خشکسالی دامن‌گیر کشور شده است که به ازای هر 50 هزار نفر یک مرکز جامع خدمات سلامت فراهم گردیده است. تقریبا با مراجعه به بیمارستان‌های دولتی هزینه‌ها برای شهرها به 6 درصد و روستاها به 3 درصد رسیده است. 

طرح تحول سلامت از مهمترین برنامه‌های ماست
وزیر بهداشت در خصوص مشکل عمده در طرح تحول سلامت عنوان کرد: یکی از مشکلات مهم ما زیرساختها از جمله کمبود 100 هزار تخت بیمارستانی است که باید تامین گردد، توانمندی‌ ما در بحث خدمات پزشکی خیلی مهم است که بتوانیم در منطقه مطرح باشیم و موضوع بیمه و مشکلات داخلی باید سر و سامان داده شود تا مردم از نظر مالی موقعیت بهتری داشته باشند.

وی ادامه داد: میزان پرداختی مردم قبل از شروع طرح تحول سلامت 60 درصد بوده است و باید علم و تجربه به موازات هم پیش برود، نیروی انسانی موضوع دیگری است که می‌توانیم به کشورهای دیگر که نیاز دارند، بفرستیم. می‌توان دانشگاه‌هایی را مامور کرد که این ماموریت را به سرانجام برسانند. 

وی در خصوص حوزه دارو و تجهیزات گفت: در حوزه دارو و تجهیزات نباید سرمایه گذاری ها در جهت افزایش وابستگی باشد و وزارت امور خارجه باید درجهت ورود سرمایه‌ها به کشور کمک کند.ایران جزو معدود کشورهایی است که متخصص و دانشمندان زیادی دارد. باید دانش فنی را منتقل کنیم تا منابع مالی خود را بهبود بخشیم . 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.