تاثیر هوشمندسازی مدارس بر سرعت یادگیری دانش آموزان و جمع آوری بخاری‌های گازی از مدارس تا پایان سال جاری از جمله اخبار مهم آموزش و پرورش در هفته‌ی گذشته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرور اخبار آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت خبرهای متعددی را شامل می‌شود که مهم ترین آنها، اخباری خوش در ارتباط با جمع آوری بخاری‌های گازی از مدارس تا پایان سال جاری است.

تأثیر هوشمندسازی مدارس بر سرعت یادگیری دانش آموزان
ورناصری مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران گفت: تلاش ما بر این است که مدارس نوساز هوشمند شوند و حتی اگر نتوانیم همه‌ی کلاس‌ها را هوشمند کنیم، قطعا تعدادی از آنها را هوشمند خواهیم کرد و اگر بخواهیم همه‌ی مدارس تهران را هوشمند کنیم اعتبارات دولتی زیادی را نیاز دارد که البته این اقدام شروع شده اما مدت زمان زیادی را می‌طلبد همچنین اگر آموزش ما هم دیداری باشد و هم شنیداری، تأثیر آن در کیفیت یادگیری دانش آموزان بیشتر خواهد و این مدارس هوشمند می‌توانند این بستر را فراهم کنند.

جمع آوری بخاری‌های گازی از مدارس تا پایان سال جاری 
ورناصری مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران اظهار داشت: در سال 92 حدود 4500 کلاس درس در استان تهران داشتیم که سیستم گرمایشی آن‌ها، بخاری‌های گازی بود که این تعداد تاکنون به 1000 کلاس درس رسیده است که شامل مدارس دولتی می‌باشد. 

وی افزود: در سطح شهر تهران، در کلیه مدارس دولتی بخاری‌های گازی را جمع آوری کردیم و در 2 سال گذشته همه‌ی مدارس دولتی مجهز به سیستم موتورخانه مرکزی شده‌اند و امید است که این اتفاق در شهرستان‌های استان تهران، تا پایان سال بیافتد.

کنکور سراسری حذف نمی‌شود
زرافشان معاون آموزشی دوره متوسطه مطرح کرد: در قانون سنجش و پذیرش روش‌هایی که برای کنکور پیش‌بینی شده، نشان دهنده‌ی این است که هیچ وقت کنکور در کشور حذف نخواهد شد و در قانون سه روش برای پذیرش در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها پذیرش دانشجویان براساس سوابق تحصیلی است و روش دوم پذیرش دانشجویان صرفاً براساس آزمون دروس عمومی و روش سوم که مخصوص رشته‌های پر طرفدار است، پذیرش دانشجو براساس آزمون تخصصی و آزمون عمومی است، لذا درصدی از کدرشته‌ها هستند که برای همیشه در کنکور تأثیرگذار هستند، زیرا رقابت برای پذیرش در آنها بالا است

مدارس دوره متوسطه رتبه‌بندی می‌شوند
مهندس زرافشان معاون آموزشی دوره‌ی متوسطه بیان داشت : مدارس مجری طرح تعالی مدیریت به 5 هزار و 900 مدرسه می‌رسد و با توجه به این که سال گذشته آموزش کمی با تأخیر انجام شد، شروع برنامه در سطح مدرسه نیز با تأخیر بود. لذا امسال همان تعداد را حفظ کردیم، به اضافه‌ی این که برای مدارس استثنایی امسال کارگاه‌هایی را برگزار کردیم.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک نهاد علمی که مستقل است، براساس تفاهم نامه‌ای که تنظیم شده، ارزیابی پایانی طرح تعالی، که بر مبنای آن مدارس درجه‌بندی خواهند شد را برعهده دارد و خوشبختانه مقدمات برگزاری دوره‌ی آموزشی ارزیابان استان‌ها که از پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان انتخاب خواهند شد، فراهم شده و در یک ماه آینده دوره‌ی آموزشی را خواهیم داشت.

زمان مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی ۲۰ آبان اعلام شد
وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای که در سایت سازمان سنجش منتشر شده است، به اطلاع داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون استخدامی این وزارتخانه رسانده است: وضع علمی داوطلبان در رابطه با اینکه حد نصاب را دارا هستند یا خیر، در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مشخص شده است.

از بین داوطلبان دارای حدنصاب آن دسته از داوطلبانی که در ردیف چند برابر ظرفیت قرار گرفته‌اند به عنوان داوطلب مجاز به شرکت در مراحل بعدی (مصاحبه و گزینش) مشخص شده‌اند، لذا این داوطلبان لازم است به منظور کسب اطلاع از تاریخ، محل بررسی مدارک و مکان برگزاری مصاحبه از ۲۰ آبان ماه به سایت آموزش و پرورش به نشانی www.medu.ir مراجعه کنند.

21 آبان، آخرین مهلت اعتراض به آزمون استخدامی آموزش و پرورش 
سیدحسن حسینی مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت ‌آموزش وپرورش با اشاره به اعلام اسامی چند برابر نیاز در پاسخ به این پرسش که شرکت کنندگانی که نسبت به نتایج آزمون اعتراض داشته باشد، چگونه می توانند اعتراض خود را پی گیری کنند گفت: باتوجه به اینکه آزمون مذکور توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار گردیده و وزارت متبوع دخالتی در آن نداشته است به منظور رسیدگی به موارد مذکور مقرر گردیده ، افراد اعتراضات خود را تا تاریخ 21 آبان به اداره کل آموزش و پرورش استانها ارسال نمایند تا جهت رسیدگی به سازمان مذکور تحویل گردد.

اجرای طرح کاشف برای دانش آموزان پایه هفتم و هشتم
مهندس زرافشان معاون آموزش متوسطه گفت: کارآفرینی کلید توسعه و اقتصاد کشور است و در حوزه اشتغال و کارآفرینی و بحث اقتصاد مقاومتی به این موضوع تاکید شده است، همچنین  این چشم انداز وزارت آموزش و پرورش را به عنوان تربیت کننده کارآفرینان آینده مکلف کرده است و  همه بخشهای آموزش و پرورش نیز مکلف به انجام فعالیت‌هایی در این خصوص شدند. 

وی در ادامه بیان کرد: یکی از محورهای اصلی این طرح تفاهم‌نامه‌ای است که برای استفاده از فعالیت‌های علمی اقداماتی را انجام داده است که آثار آن امسال در پایه‌های هفتم و هشتم اجرا شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهی پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۴
حرفی از پرداخت پاداش نزدید که بازم
آخرین اخبار