رئیس جمهور بلغارستان، روسیه را به طراحی کمپین جنگ هیبریدی علیه اروپا متهم کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، "روزن پلونلیو" – رئیس جمهور بلغارستان – روسیه را به طراحی جنگ هیبریدی علیه اروپا با هدف ایجاد بی ثباتی در این قاره متهم کرد. 

رئیس جمهور بلغارستان در ادامه نیز روسیه را به حملات سایبری علیه سازمان های دولتی این کشور متهم کرد. وی مدعی است: روسیه توان هوایی بلغارستان را نیز آزمایش کرده است.
روزن پلونلیو اظهار داشت: "بالکان بهترین و امن ترین راهی است که روسیه از طریق آن می تواند اروپا را ناامن کند. از این رو پیام ما به اتحادیه اروپا، دبیر کل ناتو و متحدان غربی اینست که به امنیت بالکان توجه ویژه ای داشته باشند."

وی در ادامه نیز کشورهای عضو ناتو را به دلیل حضور ضعیف در تحرکات خاورمیانه و آفریقای شمالی به باد انتقاد گرفت. رئیس جمهور بلغارستان همچنین از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست از قدرتی که دارند استفاده کنند و در عرصه بین المللی حضور پررنگتری را داشته باشند تا مانع از پیشروی های روسیه شوند.

رئیس جمهور بلغارستان این اظهارات را پس از حضور در نشست ناتو مطرح کرد. کشورهای اروپای شرقی با حضور در نشست ناتو مراتب نگرانی خود را از تحرکات نظامی روسیه در منطقه بالکان اعلام کردند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا کليک کنيد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار